کد خبر: 958453
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۱
رعایت قانون منجر به سخت شدن خدمت گرفتن مردم از نظام بانکی نشود
رئیس کل بانک مرکزی طی سفر به استان آذربایجان شرقی گفت: رعایت قانون منجر به سخت شدن خدمت گرفتن مردم از نظام بانکی نشود.

عبدالناصر همتی بدر  جلسه شورای هماهنگی بانک‌های آذربایجان‌شرقی ضمن تشکر از حمیت و دقت مسئولان بانک‌های مختلف در رعایت دقیق قوانین و مقرارت اظهار کرد: احتیاط در مسائل بانکی خوب و ضروری است اما مدیران و کارکنان بانک‌ها باید با رعایت قوانین مربوطه، شرایط خدمات گرفتن مردم از نظام بانکی را سهل‌تر کنند و رعایت قانون منجر به سخت شدن خدمت گرفتن مردم از نظام بانکی نشود.

رئیس کل بانک مرکزی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری درباره رونق و حمایت از تولید، از مسئولان بانکی آذربایجان‌شرقی خواست در اعطای تسهیلات به تولید کننده‌ها نهایت تلاش خود را به کار گیرند و فرآیندها بهبود یابند و زمینه روان‌سازی امور بانکی به صورت مشخص و ویژه برای تولیدکنندگان استان فراهم شود.

رئیس شورای پول اعتبار از تلاش بعضی مدیران بانکی برای جذب سپرده با نرخ‌های بالا انتقاد کرد و مهمترین شاخص ارزیابی یک بانک را بهره‌وری و سوددهی بالا دانست.
 
 وی افزود: یکی از حمایت‌هایی که نظام بانکی می‌تواند از بخش تولید انجام دهد تامین سرمایه در گردش واحدهای تولیدی است؛ بانک‌ها می‌توانند با اخذ سود، اصل سرمایه در گردش را تمدید کنند، در شرایط فعلی اقتصادی، بعضی از تولیدکننده‌های ما برای انجام فعالیت‌های خود نیازمند سرمایه در گردش هستند.

در این جلسه، رئیس شورای هماهنگی بانک‌های استان آذربایجان‌شرقی و مدیران بانک‌های مختلف نیز گزارشی از عملکرد بانک‌های استان، حول موضوع حمایت از واحدهای تولیدی ارائه و پیشنهادات خود را مطرح کردند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر