کد خبر: 958342
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۰
برخی گزارشات تایید نشده از روسیه نشان می‌دهند که پلتفرم اندروید در گوشی‌های هواوی احتمالا با یک سیستم عامل روسی با نام Aurora جایگزین می‌شود.
سرویس دانش و دانشگاه جوان آنلاین: با بالا گرفتن اختلافات میان هواوی و ترامپ، این شرکت باید به دنبال جایگزین‌هایی برای محصولات آمریکایی مورد استفاده اش از جمله اندروید باشد و حالا برخی گزارشات تایید نشده از روسیه نشان می‌دهند که پلتفرم اندروید در گوشی‌های هواوی احتمالا با یک سیستم عامل روسی با نام Aurora جایگزین می‌شود.

Aurora براساس سیستم عاملی به نام Sailfish ساخته شده که شرکت فنلاندی Jolla توسعه دهنده آن بود. Jolla نیز در این مسیر از تخصص یک شرکت روسی به نام Russian Open Mobile Platform و پشتیبانی یکی از ثروتمندان اهل این کشور با نام گریگوری برزکین استفاده کرد.

در سال ۲۰۱۸ اپراتور دولتی روس با نام Rostelecom هفتاد و پنج درصد از سهام Open Mobile Platform را خریداری کرد.
 
طبق آنچه در گزارش یکی از نشریات روسی به نام The Bell آمده است گو پینگ رئیس چرخشی هیئت مدیره هواوی پیشتر موضوع مهاجرت تلفن‌های هوشمند این شرکت به Sailfish را با کنستانتین کازوف وزیر توسعه دیجیتال و ارتباطات روسیه مطرح کرده بود. وبسایت خبری یاد شده همچنین گزارش داده که این موضوع در جریان دیدار میان ولادیمیر پوتین و شی جین پینگ رهبران دو کشور در مجمع بین المللی اقتصاد ۲۰۱۹ در سن پترزبوگ مطرح شده است.

هواوی نیز در این دیدار امتیاز‌هایی را کسب کرد و همانطور که در خبر‌ها خواندید توسعه شبکه ۵G روسیه به آن محول شد.

براساس گزارشات گو یا مقامات روسی ادعا کرده‌اند که چین چندی قبل تست دستگاه هایش را با Aurora آغاز کرده است و قرار شده که این سیستم عامل روی محصولات مختلف هواوی نصب شده و جای اندروید را بگیرد. خبر‌های جسته و گریخته همچنین حکایت از آن دارند که هواوی ممکن است تولید برخی محصولاتش را با همکاری روسیه آغاز نماید و برای نمونه تولید مشترک چیپ و نرم افزار در برنامه‌های آتی این دو کشور قرر دارد. از آنجایی که کل زنجیره سخت افزار و نرم افزار هواوی در خطر قرار دارد ائتلاف این چنینی میان دو کشور چین و روسیه شاید بهترین راهکار برای هواوی باشد.
 
انتشار خبر‌های مربوط به Aurora در حالی اتفاق می‌افتد که پیشتر گفته شده بود بازیگران بزرگ عرصه تکنولوژی چین از جمله تنسنت، شیائومی، اوپو و ویوو مشغول تست سیستم عامل جدید مبتنی بر اندروید هواوی به نام هونگ منگ هستند. چند روز پیش نشریه دولتی و انگلیسی زبان Global Times در چین خبر داد که هواوی تست سیستم عامل اختصاصی خود با غول‌های اینترنت و تولیدکنندگان داخلی موبایل در چین را آغاز کرده و طی چند ماه آتی این سیستم عامل را ارائه می‌کند.

روز گذشته نیز خبر رسید که هواوی درخواست ثبت نام تجاری Hongmeng را در کشور و اتحادیه اروپا مطرح کرده و قصد دارد به زودی آن را جایگزین اندروید نماید.

در هر صورت باید دید که آیا ائتلاف چین و روسیه انحصار سخت افزار و نرم افزار را از دستان آمریکا خارج می‌کند یا صرفا تلاشی محکوم به شکست است. نظر شما چیست؟
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر