کد خبر: 958303
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۱:۳۵
بلندقامتان ایرانی برای تثبیت جایگاه خود در لیگ ملت‌ها هفته سوم این رقابت‌ها را آغاز می‌کنند. بازی‌های لیگ ملت‌های والیبال از فردا دوباره از سر گرفته می‌شود و در شروع هفته سوم تیم ملی کشورمان در شهر ارومیه مقابل کانادا صف‌آرایی می‌کند. شاگردان کولاکوویچ تلاش می‌کنند که در بازی‌های خانگی با عملکردی درخشان بیشترین امتیاز را به اندوخته‌های خود اضافه کنند.
شیوا نوروزی
سرویس ورزشی جوان آنلاین: نتایج به دست آمده در شش بازی اول و جایگاه خوب تیم ملی در جدول رده‌بندی امید‌ها را برای درخشش هرچه بیشتر تیم افزایش داده است. از آنجا که سه بازی این هفته به میزبانی ارومیه برگزار می‌شود، این بهترین فرصت است تا با حداکثر توان از امتیاز میزبانی و حمایت هواداران پرشور استفاده کنیم، هوادارانی که فرهنگ والای ایرانی را به رخ دنیا خواهند کشید.

امید مضاعف
ایران در دو هفته نخست لیگ ملت‌ها عملکرد قابل تحسینی داشت. کولاکوویچ با انتخاب بهترین نفرات سعی کرد تیمی یکدست، هماهنگ و متحد را در این دوره راهی رقابت‌ها کند. در بازی‌های برگزار شده، این مسئله کاملاً مشهود بود تا جایی که هماهنگی خوبی بین ملی‌پوشان دیده می‌شد. تیم کشورمان تا اینجای کار از شش بازی برگزار شده ۱۶ امتیاز کسب کرده و با پنج برد و یک باختی که به دست آورده، رده دوم جدول را در اختیار دارد. این تیم حالا در شرایط میزبانی انگیزه مضاعفی دارد تا در مقابل تماشاگران خودی موفقیت دو هفته اول را تکرار کند. در بین تیم‌های حاضر در رقابت‌ها تنها برزیل صدرنشین است که هنوز طعم شکست را نچشیده است. از آنجا که در وهله نخست تعداد برد‌ها جایگاه تیم‌ها در جدول را تعیین می‌کند، بلندقامتان باید حواسشان را جمع کنند تا با حداقل اشتباه در میدان ظاهر شوند. ایتالیا، چین، آلمان، آرژانتین و ژاپن تیم‌هایی هستند که برابر ایران دست‌ها را به نشانه تسلیم بالا برده‌اند.

یک تغییر
آسیب‌دیدگی یکی از بازیکنان، کادر فنی را مجبور کرد که با تغییر استراتژی‌های خود یک گزینه دیگر را جایگزین کند. جواد معنوی‌نژاد که در هفته دوم رقابت‌ها در بازی برابر آرژانتین مصدوم شد، فعلاً قادر به همراهی تیم ملی نیست. مچ پای او آسیب‌دیده و به گفته مسئولان تیم معنوی‌نژاد باید زمان زیادی را برای طی کردن دوران نقاهت تحمل کند. به جای او مرتضی شریفی به جمع اردونشینان اضافه شده تا جای خالی معنوی‌نژاد را پر کند. این بازیکن اهل ارومیه برای درخشش مقابل همشهری‌هایش انگیزه‌های زیادی دارد.

دست‌کم نگیریم
رقیب فردای ما تیمی است که رده ششم جدول را در اختیار دارد. تیم ملی کانادا چهار پیروزی کسب کرده و دو دیدار را نیز با شکست پشت سر گذاشته است. این تیم برابر بلغارستان و صربستان شکست خورده و پرتغال، آرژانتین، استرالیا و آلمان را از پیش‌رو برداشته است. کانادایی‌ها در نخستین بازی خود در هفته سوم باید با تیم کشورمان در سالن غدیر ارومیه روبه‌رو شوند.

مردم ایران قابل احترام هستند
سرمربی تیم والیبال لهستان پیش از شروع هفته سوم تلاش کرد اظهارات ضدایرانی کوبیاک علیه مردم کشورمان را تلطیف کند. کاپیتان لهستان که به خاطر اظهارات توهین‌آمیزش با شش جلسه محرومیت از سوی FIVB روبه‌رو شده در سفر تیمش به ارومیه لهستان را همراهی نمی‌کند. ویتال هنین، سرمربی لهستان در گفت‌وگو با فارس به میزبانی خوب کشورمان اشاره کرد: «بی‌صبرانه منتظر شروع مسابقات هستیم. من دو بار به ایران آمده‌ام و خاطرات خیلی خوبی هم دارم. مردم ایران همیشه به من احترام گذاشته‌اند و انتظار دارم یک‌بار دیگر نیز همین جو را شاهد باشم. موضوع کوبیاک به فدراسیون لهستان مربوط می‌شود و در بحث کلان باید به آن پرداخت. به هر حال وی نظر شخصی‌اش را مطرح کرد و در مقابل هم شش جلسه محروم شد. به نظر من ملت ایران خوب و قابل احترام هستند. صحبت‌های کوبیاک کاملاً شخصی بود و حرف و حدیث‌های زیادی هم ایجاد کرد. در نهایت نیز با صدور رأی محرومیت پرونده بسته شد.‌ای کاش فدراسیون لهستان و فدراسیون جهانی برای تصمیم‌گیری در این خصوص کمی هم منافع تیم ملی لهستان را در نظر می‌گرفتند.» هواداران در سالن غدیر منتظرند تا بیانیه عذرخواهی کوبیاک خوانده شود. هنین در این خصوص گفت: «واقعیت این است که ما برای والیبال به ایران آمده‌ایم. فکر می‌کنم در شرایط دیگری بهتر بتوان از ایرانی‌ها دلجویی کرد. من با خواندن بیانیه پیش از مسابقه موافق نیستم، اما تصمیم‌گیرنده نهایی در این خصوص هم فدراسیون لهستان است. فکر می‌کنم فدراسیون لهستان با من موافق باشد، اما باید منتظر ماند و دید که چه اتفاقی رخ می‌دهد.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار