کد خبر: 958273
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۵
پاتریک شاناهان، سرپرست وزارت دفاع امریکا (پنتاگون) در دفاع از فروش‌های تسلیحاتی به ائتلاف متجاوز سعودی - اماراتی در یمن تأکید کرده که اگر این کار را نکنیم، بازار اسلحه و دوستان‌مان را از دست می‌دهیم.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: به‌رغم انتقاد‌های بین‌المللی از حملات خونین ائتلاف متجاوز در یمن، پاتریک شاناهان در توجیه ادامه فروش انواع تسلیحات امریکایی به عربستان سعودی و امارات ادعا کرد، این فروش‌ها به منظور اهداف دفاعی است و اگر واشنگتن سلاح نفروشد، مسکو و پکن جایگزین واشنگتن خواهند شد. به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، شاناهان سه شنبه شب در حاشیه دیدار با وزیر دفاع گرجستان که به واشنگتن سفر کرده، از مواضع دولت دونالد ترامپ در موضوع ادامه فروش تسلیحات به ائتلاف سعودی- اماراتی دفاع کرد و در توجیه این موضوع، به دو ادعا متوسل شده است. رئیس موقت پنتاگون گفت: «وضعیت (ما) در قبال هر دو کشور عربستان سعودی و امارات بدین نحو است که ما چطور فروش‌های نظامی خارجی در اختیار آن‌ها قرار دهیم که آن‌ها از خودشان دفاع کنند؟»
شاناهان افزود: «موضوع دوم این است که اگر آن‌ها از ایالات متحده در حالی که ما شریک بسیار قدرتمند آن‌ها هستیم تسلیحات نخرند، در آن صورت به دلایل نگرانی‌های امنیتی‌شان به چین یا روسیه رجوع می‌کنند». ادعای این مقام ارشد دولت ترامپ درباره «دفاعی» بودن ماهیت فروش تسلیحات امریکا به ائتلاف سعودی- اماراتی و هشدار او درباره احتمال از دست رفتن بازار فروش سلاح به این دو کشور عربی حاشیه خلیج فارس در حالی مطرح شده که اقدام اخیر دولت ترامپ در فروش عجولانه و بدون مجوز کنگره امریکا، واکنش قانونگذاران امریکایی را به دنبال داشته است. مایک پمپئو، وزیر امور خارجه امریکا، چهارم خرداد با صدور بیانیه‌ای ضمن تأیید فروش اضطراری تسلیحات به عربستان سعودی، امارات متحده عربی و اردن اعلام کرد که هدف از این کار بازداشتن ایران از «ستیزه‌جویی» است. پمپئو با اشاره به ارزش ۸ /۱ میلیارد دلاری این فروش عجولانه سلاح به این کشور‌ها گفت: «تا عامل بازدارنده‌ای در برابر ستیزه‌جویی ایران باشد و ظرفیت‌های دفاع از خود برای شرکای ما ایجاد کند. این فروش‌ها از متحدان ما حمایت کرده، ثبات را در منطقه تقویت نموده و به این ملت‌ها کمک می‌کند که ضمن دفاع از خودشان در برابر ایران، آن را عقب برانند».
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار