کد خبر: 958117
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۱
برای قطعه یک آزادراه تهران - شمال دولت و بنیاد مستضعفان هر کدام ۳۰۰ میلیارد تومان تأمین اعتبار کرده‌اند
رئیس سازمان برنامه و بودجه به دلیل ترافیک‌های طولانی و اتلاف وقت در جاده چالوس از مردم عذرخواهی کرد و گفت: متعهد می‌شوم که قطعه یک آزادراه تهران- شمال امسال افتتاح شود.
سرویس اقتصادی جوان آنلاین: رئیس سازمان برنامه و بودجه به دلیل ترافیک‌های طولانی و اتلاف وقت در جاده چالوس از مردم عذرخواهی کرد و گفت: متعهد می‌شوم که قطعه یک آزادراه تهران- شمال امسال افتتاح شود.
فاز یک آزاد راه تهران – شمال پس از گذشت سال‌ها قرار است تا دوماه آینده به بهره‌برداری برسد. مدیران دولتی و نمایندگان مجلس در چند ماه اخیر در بازدید‌های جداگانه از این آزاد‌راه، وعده دادند که فاز یک آن در سال‌جاری به بهره‌برداری برسد. روز گذشته نیز محمدباقر نوبخت در حاشیه بازدید از قطعه یک آزادراه تهران - شمال در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه ۶۰۰ میلیارد تومان با همکاری بنیاد مستضعفان برای تکمیل قطعه اول آزادراه تهران - شمال در نظر گرفته شده است، اظهار داشت: ۶۰ کیلومتر از این آزادراه احداث می‌شود که با راه‌اندازی آن، مسیر تهران تا چالوس به دو ساعت کاهش خواهد یافت.

وی با بیان اینکه به دلیل ترافیک‌های طولانی و اتلاف وقت مردم در جاده چالوس عذرخواهی می‌کنم، گفت: اگر قطعه اول احداث شود، وقت مردم کمتر تلف می‌شود همچنین در نظر داریم تا پایان امسال ۳۰۰ کیلومتر آزادراه دیگر احداث کنیم.

معاون رئیس‌جمهور با اشاره به اتصال دو استان گیلان و آذربایجان غربی به شبکه ریلی در سال گذشته ادامه داد: امسال نیز در نظر داریم قطعه ریلی میانه بستان‌آباد راه‌اندازی شود و به دنبال آسایش و امنیت مردم هستیم. از این رو تا پایان امسال قطعه یک آزادراه تهران- شمال به بهره‌برداری می‌رسد.
وی در پاسخ به این پرسش که چرا به رغم وعده معاون اول رئیس‌جمهور مبنی بر افتتاح قطعه آزادراه تهران - شمال در سال گذشته، این اتفاق رخ نداد؟ گفت: به آرشیوهایتان مراجعه کنید و ببینید آیا من چنین قولی داده بودم یا نه؟ هر وعده‌ای که من دادم مانند اتصال دو استان گیلان و آذربایجان غربی به شبکه ریلی در سال گذشته محقق شد. من از وعده‌های جهانگیری بی‌خبرم؛ در حال حاضر نیز وعده می‌دهم و متعهد می‌شوم که قطعه یک آزادراه تهران- شمال در سال‌جاری افتتاح شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه درباره قطعات دوم و سوم آزادراه تهران - شمال تصریح کرد: اجازه دهید قطعه یک تکمیل شود، پس از اتمام قطعه یک، درباره جزئیات قطعات دوم و سوم نیز توضیح داده خواهد شد.
نوبخت درباره آزادراه همت- کرج گفت: بخش زیادی از این آزادراه تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد با این اقدامات، بار سنگین ترافیک خودرو‌های عبوری که از مسیر استان البرز و کرج به سایر استان‌ها تردد می‌کنند، کاهش خواهد یافت.

کاهش وابستگی بودجه به درآمد نفتی به ۱۰ درصد

رئیس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به برنامه‌های تدوین شده دولت جهت وابستگی به درآمد‌های نفتی براساس منویات رهبر معظم انقلاب گفت: طی امسال و سال آینده وابستگی بودجه به درآمد‌های نفتی به ۱۰ درصد کاهش می‌یابد.
نوبخت در حاشیه بازدید از آزادراه تهران - شمال در پاسخ به سؤالی مبنی بر جزئیات برنامه اعلام شده برای کاهش وابستگی به درآمد‌های نفتی اظهار کرد: طرح اعلام شده چهار محور و ۲۳ برنامه دارد که ایجاد درآمد‌های پایدار برای دولت، صرفه‌جویی در هزینه‌های کار، ثبات اقتصادی و تقویت بودجه در رابطه با مجلس، دولت و قوه‌قضائیه محور‌های این طرح است.

وی با بیان اینکه منابع جدیدی جای منابع‌های نفتی را خواهد گرفت، تصریح کرد: برای ثبات اقتصادی برنامه داریم. امسال ۱۱ برنامه از ۲۳ برنامه اجرایی می‌شود و کار ۱۳ برنامه دیگر نیز امسال آغاز و در سال ۹۹ ادامه خواهد داشت.
رئیس سازمان برنامه و بودجه با تأکید بر اینکه وابستگی به نفت را بر‌اساس این طرح به حداقل می‌رسانیم و در ادامه آن را قطع خواهیم کرد، افزود: امسال دریافت‌ها و پرداخت‌ها متأثر از نوسانات قیمت نفت بود با توجه به این مسئله در حال جایگزینی بودجه هستیم که در نهایت وابستگی به درآمد‌های نفتی را به ۱۰ درصد کاهش خواهد داد.
نوبخت با یادآوری اینکه یک‌شنبه گذشته در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی این بودجه ارائه شده که پس از تأیید رهبر معظم انقلاب لازم‌الاجرا خواهد شد، اظهار کرد: مصمم هستیم با منابع موجود مسیر توسعه را طی کنیم. در این زمینه کار‌ها را اولویت‌بندی کرد‌ه‌ایم.

وی همچنین از تخصیص ۲۷ هزار میلیارد تومان اعتبار از خزانه به طرح‌های عمرانی طی دیروز خبر داد و گفت: سال گذشته ۵۴ هزار میلیارد تومان برای طرح‌های عمرانی اختصاص یافت که ۳۰ درصد از اعتبارات سال ۹۶ بیشتر بود.
وی با بیان اینکه امسال بودجه هزینه‌های جاری نسبت به سال گذشته ۱۳ درصد رشد داشته است، گفت: بسیاری از طرح‌ها را با اولویت‌بندی می‌توانیم امسال به بهره‌برداری برسانیم برای قطعه یک آزادراه تهران - شمال دولت و بنیاد مستضعفان هر کدام ۳۰۰ میلیارد تومان تأمین اعتبار کرده‌اند که امسال این قطعه به بهره‌برداری خواهد رسید.

نوبخت همچنین با بیان اینکه برای بخش مسکن برنامه داریم گفت: برنامه ما در حوزه رونق تولید و اشتغال مشتمل بر هشت برنامه است که بر‌اساس آن امسال ۹۸۸ هزار فرصت شغلی ایجاد می‌شود. بخشی از این اشتغال مربوط به مسکن و به ویژه بافت فرسوده است. به غیر از برنامه ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده ساخت ۵۰ هزار واحد مسکن روستایی و ۵۰ هزار واحد مسکن شهری حمایتی را در برنامه داریم.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار