کد خبر: 958102
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۱:۱۲
رفع محرومیت‌ها، ساخت فضا‌های آموزشی و فرهنگی، ایجاد پروژه‌های آب و برق و ده‌ها خدمت دیگر تنها گوشه‌ای از خدمات جهادگران بسیجی در گوشه وکنار این سرزمین پهناور است.
پارسينا سورى
سرویس ایران جوان آنلاین: رفع محرومیت‌ها، ساخت فضا‌های آموزشی و فرهنگی، ایجاد پروژه‌های آب و برق و ده‌ها خدمت دیگر تنها گوشه‌ای از خدمات جهادگران بسیجی در گوشه وکنار این سرزمین پهناور است. با این حال خدمت‌رسانی به نیازمندان تنها به این موارد خلاصه نشده که در این میان می‌توان به آخرین آن‌ها اشاره کرد. یکی از مواردی که در سیلاب فروردین ماه امسال به شدت آسیب دید باغات لرستان بود، که در این میان می‌توان به درختان انجیر اشاره کرد موضوعی که به گفته مسئول قرارگاه شهید مجید قربانخانی در پلدختر نیرو‌های جهادی موفق شدند ظرف مدت ۱۰ روز ۵۸۰۰ درخت انجیری که زیر گل و لای مانده بود را نجات دهند.

حوادث و مشکلات نشان داده که در هر جای این سرزمین پهناور نیاز به خدمت‌رسانی بوده است گروه‌های جهادی با جان و دل به آن منطقه شتافته و به خدمت‌رسانی پرداخته‌اند. یکی از مناطقی که در سیل فروردین ماه به شدت آسیب دید باغات انجیر در لرستان بود.

در حالی که در سال‌های اخیر وقوع خشکسالی موجب شده تا بسیاری از باغات انجیر در لرستان خصوصاً پلدختر خشک شوند، امسال نوبت سیل بود که این درختان را زیر گل ولای خود دفن کند. طبق آخرین آمار‌ها بر اثر جاری شدن سیل حدود ۱۵۰ هکتار از بهترین باغات انجیر معمولان از توابع پلدختر ۱۰۰ درصد آسیب دیده و گل و لای تا حدود سه متری درختان را در برگرفت. موضوعی که گروه جهاد گران قرارگاه شهید مجید قربانخانی در پلدختر را بر آن داشت تا این درختان را از پر گل ولای بیرون کشیده و به آن‌ها حیات دوباره ببخشند.

نجات ۱۳۳ باغ انجیر از زیر گِل

پس از وقوع سیل در استان‌های کشور گروه‌های جهادی وارد عمل شدند و در زمینه امدادرسانی کار‌های قابل توجهی را انجام دادند. مسئول قرارگاه شهید مجید قربانخانی پلدختر در این خصوص می‌گوید: «پس از وقوع سیل جمع کثیری از نیرو‌های جهادی در پلدختر حاضر شده و ابتدا به خوزستان رفتیم و ۱۸ تا ۲۸ فروردین ماه را مشغول به امدادرسانی و کمک به مردم این منطقه بودیم.» حجت‌الاسلام محمد صدارت می‌افزاید: «اوایل اردیبهشت ماه بود که با چهار نفر از دوستان مجازی به سمت پلدختر حرکت کردیم و یک کامیون اقلام ارسالی مردم را به استان آوردیم، در راه برگشت با نقطه‌ای مواجه شدیم که در رابطه با آن کمتر مسائل مطرح شده بود.» وی ادامه می‌دهد: «در ابتدا عمده توجه به سمت ساخت و ساز منازل، مدارس و … بود و کمتر به مبحث انجیرستان پلدختر پرداخته می‌شد، اما وقتی کارشناسان به منطقه آمدند و وضعیت را توضیح دادند متوجه شدیم بحران در انجیرستان شدید‌تر از آن است که مطرح می‌شد.» این مسئول با اشاره به وضعیت بحرانی باغات انجیر منطقه می‌گوید: «برای پاکسازی کامل انجیرستان نیاز به هزار نفر نیرو داشتیم که طی ۱۰ روز مداوم کار کنند، اما از آنجا که نمی‌توانستیم زمان را از دست بدهیم و بمانیم هزار نفر نیرو جمع شود، لذا به تدریج کار را شروع کرده و به پیش بردیم.» حجت‌الاسلام صدارت با اشاره به اینکه طی این ۴۵ روز بالغ بر هزار نفر نیرو به منطقه آمدند و به کمک مردم بیل زدند و باغات زیادی پاکسازی شد. وی در ادامه می‌افزاید: «تاکنون ۱۳۳ باغ را نجات داده‌ایم؛ در این باغات از ۳۰ سانت تا ۳ متر گل ولای جمع شده بود که همه را تخلیه کردیم.» به گفته وی، تاکنون۱۴ هزار و ۸۸۵ درخت احیا شده و ۵ هزار و ۸۲۵ درخت دیگر مانده است که باید اطراف آن‌ها از گل خالی و سپس کل باغ پاکسازی شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار