کد خبر: 958025
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۲
مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال وبختیاری
مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال وبختیاری گفت: صنایع آلاینده استان در ۵ سال گذشته ۵۰ درصد کاهش داشته است.

شهرام احمدی 'گفت : تعداد صنایع آلاینده استان طی این مدت را ۳۷ واحد بوده که این تعداد در سال جاری به ۱۵ واحد رسیده است.

وی با اشاره به افزایش نظارت و پایش از واحدهای صنعتی استان اظهار داشت: برای کاهش صنایع آلاینده در بخش های مختلف آب، خاک و هوا پایش های آنلاین، فصلی و رندمی انجام می شود.

وی گفت: پس از انجام پایش به واحدهای متخلف اخطار و تذکر داده می شود تا در صورت عدم رفع مشکل، واحد متخلف جریمه و یا تعطیل شود.

احمدی از افزایش ۲۰ درصدی نظارت و پایش از واحدهای صنعتی در استان خبر داد و گفت: با افزایش پایش و نظارت ها زمینه بروز آلودگی های زیست محیطی کاهش پیدا می کند.

وی در ادامه با اشاره به بحث زباله‌ها به عنوان یکی از معضلات زیست محیطی افزود: روزانه بیش از ۷۲۵ تن زباله در استان تولید می شود که عدم دفن اصولی پسماند می‌تواند یکی از خطرات زیست محیطی استان را افزایش دهد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان چهارمحال و بختیاری گفت: هم اکنون کارگروه‌های مدیریت پسماند و مکان یابی پسماند در استان و شهرستان‌ها برگزار و بر نحوه دفن پسماندها و مکان یابی های دفن نظارت انجام می شود.

وی از افزایش ۱۸ درصدی نظارت و پایش پسماند در استان خبر داد و گفت: سال گذشته ۲۴ دهیار و شهردار متخلف در حوزه دفن غیر اصولی پسماند در استان به مراجع قضائی معرفی شدند.

احمدی در ادامه با اشاره به شعار امسال هفته محیط زیست با عنوان کاهش آلاینده و پسماندها آسمان آبی و زمین پاک افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون تنها یک روز هوای استان چهارمحال و بختیاری ناسالم بود و این در حالی است که در مدت مشابه سال گذشته ۲۲ روز هوای استان ناسالم بود.

وی اظهار داشت: در ۲ سال گذشته تعداد روزهای ناسالم در استان بیش از ۵۳ روز بود که بیشتر آلودگی‌ها در استان با منشا خارجی و گرد و غبار محلی بوده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان چهارمحال و بختیاری گفت: سال گذشته ۴۳۷ مورد تخلف زیست محیطی در استان با شناسایی و دستگیری ۵۴۱ نفر متخلف کشف و به مراجع قضائی معرفی شدند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر