کد خبر: 958016
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۷
جلسه رسیدگی به اتهامات متهمان پرونده شرکت پدیده در دادگاه ویژه رسیدگی به جرائم اخلالگران در نظام اقتصادی کشور به ریاست قاضی منصوری در مشهد به مرحله دوازدهم رسید.
نیره ساری
سرویس جامعه جوان آنلاین: به گفته قاضی پرونده طی این مدت فرصتی با هدف جبران مافات به متهمان داده شد، اما سه اقدام بی‌ثمر از سوی آن‌ها صورت گرفته است. قاضی این پرونده فرصت اعطایی به متهمان را فقط برای بازگرداندن اموال سهامداران دانست و آن را از موجبات تخفیف مجازات معرفی کرد.
غلامعلی صادقی، دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان رضوی با تشریح سه اقدامات متهمان، روز گذشته در دادگاه گفت: به درخواست متهمان برای انجام ملاقات با مسئولان یکی از مؤسسات پولی و مالی هماهنگی‌های لازم را انجام دادیم و بنا شد گزارش ارائه کنند که نتایج آن مطلوب نبود.
وی در توضیح بیشتر اظهار داشت: اقدام دوم معرفی یک شرکت برای همکاری‌های لازم بود، اما نتایج این اقدام نیز مثبت و شفاف نبود و به سرانجام مشخصی نیز نرسید؛ در اقدام سوم نیز مکاتباتی از سوی متهمان برای انجام برخی امور انجام شد و متأسفانه شاهد بودیم که قبل از اینکه این نامه‌ها به دست ما برسد، تصویر این نامه‎ها در فضای مجازی منتشر که این کار نیز کار خوبی نبود.
دادستان عمومی و انقلاب مشهد همچنین در ادامه توضیحات قاضی منصوری در خصوص ادامه رسیدگی‌ها در این پرونده با محوریت قصور مسئولان و دست‌اندرکاران دستگاه‌های اجرایی که زمینه‌ساز تخلفات متهمان این پرونده شده است، گفت: تحقیقات در این زمینه انجام شده و ادامه دارد و ان‌شاءالله نتایج آن به محض تکمیل، تقدیم و اعلام خواهد شد. این در حالی است که نماینده مدعی‌العموم نیز به عدم همکاری متهمان اشاره داشت و گفت: اصرار مسئولان وقت این شرکت یعنی متهمان فعلی پرونده بر ادامه فعالیت خارج از چارچوب قانونی جای تأمل دارد و نتیجه این حرکت، تشکیل پرونده کیفری برای تعقیب متهمان بود.
همچنین روزگذشته محسن پهلوان یعنی متهم ردیف اول پرونده پدیده آخرین دفاعیات خود را مطرح کرد و ادعا داشت: اقدامات اولیه با مذاکرات انجام شده با شهردار وقت شاندیز و برخی دیگر از مدیران انجام شد و اسناد و مدارک آن نیز وجود دارد، برخی اداره‌ها در همین مسیر تخلف کرده‌اند. متهم ردیف اول گفت: من چند سال است که در زندان هستم و به عنوان محسن پهلوان در همین جا اعلام می‌کنم که دیگر توان ادامه کار را ندارم و کاری از من برنمی‌آید. دفاعیاتی که بخشی از آن با واکنش نماینده دادستان مواجه شد و گفت: متأسفانه در شرایط کنونی نیز متهم ردیف اول برای همکاری قائل به گذاشتن شرط و شروطی است که جای تأمل دارد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار