کد خبر: 957746
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۶
مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری
مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: گل رز تولیدی استان به دلیل ارتفاع بالا از سطح دریا و شرایط آب و هوایی مناسب از کیفیت بالایی برخوردار است.

ابراهیم شیرانی اظهار کرد: سالانه هفت میلیون گل شاخه بریده در ۱۰ رقم از نظر تنوع رنگ در چهارمحال و بختیاری تولید و روانه بازار می‌شود.
وی افزود: در استان ۱۱ واحد گل رز شاخه بریده و یک گلخانه گل آلسترومریا فعال است که سالانه هفت میلیون شاخه اصل گل شاخه بریده تولید می‌کنند.
وی اشتغال‌زایی مستقیم در گلخانه‌های شهرکرد و بروجن را ۱۵۰ نفر اعلام کرد و گفت: بخش عمده گل شاخه بریده استان به تهران، اصفهان و محلات در استان مرکزی ارسال و از طریق پایانه گل و گیاه به کشورهای حوزه خلیج فارس صادر می‌شود.
مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی استان بیان کرد: ۲۳ هزار متر مربع از زمین‌های چهارمحال و بختیاری زیر کشت گلخانه‌ای رفته که دلیل آن ارتفاع بالا در کنار شرایط نورگیری مناسب است.
شیرانی گفت: پیش‌بینی می‌شود تا پایان امسال و بهره‌برداری از سه واحد تولیدی دیگر، تولید گل رز شاخه بریده در استان به ۱۰ میلیون شاخه در سال برسد.
وی با اشاره به اینکه مساحت گلخانه‌های استان ۲۲ هکتار برآورد شده است، خاطرنشان کرد: به طور میانگین در هر متر مربع ۱۱۰ شاخه گل رز تولید می‌شود.
 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر