کد خبر: 957658
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۸
نخست‌وزیر سابق قطر به شدت از عربستان انتقاد کرده و گفته: بیشتر داعشی‌ها از عربستان هستند.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: حمد بن جاسم آل ثانی، نخست‌وزیر قطر در مصاحبه با روزنامه تلگراف گفت: کشور‌های محاصره کننده به ویژه عربستان و امارات از موضوع تروریسم به عنوان بهانه‌ای برای تحقق اهداف خود علیه قطر استفاده می‌کنند. بیشتر داعشی‌ها عربستانی هستند. ما را به دروغ به تروریسم متهم می‌کنند در حالی‌که هیچ نهاد بین‌المللی علنا از این ادعا‌ها حمایت نمی‌کند. نه آمریکا و نه هیچ نهاد اروپایی و نه نهاد دیگری ما را به ترروریسم متهم نمی‌کنند. بلکه فقط عربستان و امارات این کار را می‌کنند. چراکه آن‌ها می‌دانند مساله جنگ علیه تروریسم برای غرب اولویت است.

وی افزود: بعد از گذشت دو سال از آغاز تحریم هنوز نمی‌دانیم ما را به چه متهم می‌کنند. ۱۹ تروریستی که حملات ۱۱ سپتامبر را انجام دادند ۱۵ تن از آن‌ها عربستانی، دو تن اماراتی، یکی مصری و یکی لبنانی بودند. بیشتر تروریست‌های داعش عربستانی هستند.

آل ثانی گفت: من با حمایت علنی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا از ریاض مخالف نیستم. من معتقدم که همگی باید از عربستان حمایت کنیم، من معتقدم که ثبات عربستان مساله مهمی برای منطقه است، اما بدانند که عربستان باید روابط مسالمت‌آمیزی با همسایگانش از جمله قطر داشته باشد.
منبع: ایسنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار