کد خبر: 957592
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۸
متمولان می‌توانند پول بدهند تا مکان‌هایی را در درون دانشگاه فردوسی به نام خودشان سند بزنند.
سرویس جامعه جوان آنلاین: ابتکار عمل یکی از دانشگاه‌های دولتی با انتشار آگهی برای «فروش موقت المان‌های دانشگاه» به دانشجویان متمول در شبکه اجتماعی با واکنش همراه شد. نام فروشی اجزای این دانشگاه با قیمت‌های میلیونی برای مدت زمان معین کار را به جایی رسانده است که حتی درختان دانشگاه هم به لیست نام فروشی دانشگاه برای درآمد‌زایی اضافه شده است! ظاهراً از این پس در دانشگاه‌های دولتی هم پول حرف اول را خواهد زد و دیگر موضوع انشای نوستالژیک «علم بهتر است یا ثروت» از پیش جواب داده شده است آن هم به دست خود متولیان علم!
پولی شدن دانشگاه‌های دولتی بعد از دانشگاه‌های غیر انتفاعی و دانشگاه آزاد تعجب‌آور نیست! براساس توئیت یک کاربر و عکس پیوست آن دانشگاه فردوسی مشهد طرحی را اجرا کرده است که طبق آن افراد پول می‌دهند و میز، صندلی، راهرو و حتی درخت و باغچه به نام پول‌دهنده می‌زنند! طرح موسوم به «یاد ایام دانشجویی» که مدعی به‌جا گذاشتن یادگاری از دانشجویان و دانش آموختگان دانشگاه فردوسی و نصب نام آنان در مکان‌های مختلف دانشگاه است، در قالب «شبکه حامیان دانشکده مهندسی» و در دل «بنیاد دانشگاهی فردوسی» اقدام به تبلیغات کرده است.
توجیهات مسئولان حامی این طرح به کنار،‌ای کاش لااقل این دانشگاه فروشی در دانشگاهی که به نام حکیم ابوالقاسم فردوسی است صورت نمی‌گرفت. به هر حال دانشگاه فردوسی مشهد در واکنش به این دانشگاه فروشی اعلام کرد این اقدام بدون اطلاع مسئولان ذی‌صلاح انجام شده است! مسئولان ذی‌ربط دقیقاً چه کسانی هستند که همیشه این قبیل اقدامات بدون اطلاعات آنان صورت می‌گیرد؟!
بنیاد دانشگاهی فردوسی در توضیح بیشتر دانشگاه فروشی اعلام کرده که افراد متقاضی با انتخاب اشکال مورد نظر خود، یک یادگاری را انتخاب کرده و در ازای پرداخت مبلغ تعیین‌شده برای آن، می‌توانند طرح مورد نظر خود را در فضای دانشگاه نصب کنند.
مبالغ دریافتی از سوی این بنیاد برای نصب یادگاری نیز قابل توجه است، برای نمونه هزینه دریافتی برای طرح نام بوستان به‌مدت پنج سال مبلغ ۲ میلیارد ریال، نام راهرو برای پنج سال ۷۵۰ میلیون ریال، نام سایت به‌مدت پنج سال
۶۰۰ میلیون ریال و نام آزمایشگاه یا کارگاه به‌مدت پنج سال ۵۰۰ میلیون ریال عنوان شده است.
گفتنی است دفتر ریاست و روابط عمومی دانشگاه فردوسی مشهد در خصوص اجرای این طرح در اطلاعیه‌ای، اعلام کرده اجرای چنین طرح‌هایی بدون اطلاع مسئولین ذی‌صلاح دانشگاه و بدون اخذ مجوز توسط بنیاد دانشگاهی فردوسی که مستقل از دانشگاه و مردم‌نهاد بوده، صورت گرفته و دانشگاه فردوسی مشهد از مسئولان این نهاد‌ها توضیح خواهد خواست.
همچنین در این اطلاعیه تأکید شده است: انجام هرگونه فعالیت در سطح دانشگاه نیازمند اخذ مجوز و تأیید دانشگاه است.
اما در کنار همه این تأیید و تکذیب‌ها، شماره حساب اعلام شده در پایین اطلاعیه دانشگاه فروشی اقلاً حکایت از جدی بودن محتوای این اطلاعیه دارد.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
...
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۸
0
0
کلا دانشگاه بدی شده.
...
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۸
0
0
حیف نام فردوسی براش.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار