کد خبر: 957468
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۶
سفارت چین در واشنگتن، اظهارت وزیرخارجه آمریکا درباره نقض حقوق بشر در چین را ناشی از خودبینی او تلقی کرد و هشدار داد: «مستکبران به زباله‎دانی تاریخ خواهند پیوست.»
سرویس بین الملل جوان آنلاین: سفارت چین در واشنگتن روز سه شنبه با انتشار بیانیه‌ای، اظهارات اخیر مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا را توهینی به مردم کشورش توصیف و آن را نقض آشکار حقوق بین‌الملل و قوانینی تلقی کرد که مبنای روابط بین کشور‌ها را تشکیل می‌دهند.

در این بیانیه، چین ضمن ابراز نارضایتی شدید و مخالفت قاطعانه با اظهارات روز دوشنبه مایک پمپئو در خصوص وقایع «تیان‌آن‌من» و روند پیشرفت تحولات داخلی در چین از ۳۰ سال گذشته تا کنون، موضع‌گیری وی را رویکردی جانبدارانه و مستکبرانه تلقی کرد.

این بیانیه می‌افزاید: هر کس از موضع بالا و با ارعاب و تهدید با مردم چین رفتار کند در نهایت به زباله دانی تاریخ خواهد پیوست.

در این بیانیه تاکید شده است: مایک پمپئو به بهانه دفاع از حقوق بشر مطالبی منتشر کرده که مداخله آشکار در امور داخلی چین محسوب می‌شود. این اظهارات در واقع حمله به نظام حاکم و به چالش کشیدن سیاست داخلی و خارجی چین تلقی می‌شود.

گفتنی است پمپئو روز دوشنبه با انتشار بیانیه‌ای ضمن یادآوری بزرگداشت وقایع ۳۰ سال گذشته در میدان تیان‌آن‌من، دولت پکن را به نقض حقوق بشر متهم کرده و مدعی شده بود: نظام تک حزبی چین هیچگونه مخالفتی را تحمل نمی‌کند وهر بار تنها در جهت منافع حزبی و نقض حقوق انسانی قدم بر می‌دارد.
منبع: مهـــر
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
قاسم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۴
0
0
اینها جنگ زرگری میباشد دو قدرت بزرگ مجبورند به اتفاق حرکت کنند . امریکا به تنهایی بدون نیاز به کشور های دیگر قادر به کنترل کامل امورات خود میباشد و کشور جین هم همینطور
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار