کد خبر: 957444
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۶
توسط شهرداری تبریز
رئیس کمیسیون سرمایه گذاری و بهبود فضای کسب و کار شورای اسلامی شهر تبریز گفت: اقدام به احداث پارکینگ زیر زمینی شده است که در محدوده ارک علیشاه و بافت تاریخی تبریز است و باعث ناراحتی دوستداران بافت تاریخی شده است، از شهردار محترم تقاضا داریم تا در این مورد توضیح دهند.

غلامحسین مسعودی‌ریحان  در جلسه شورای شهر تبریز اظهار داشت: در محدوده تقاطع والمان و طالقانی اقدام به احداث پارکینگ زیر زمینی شده است که در محدوده ارک علیشاه و بافت تاریخی تبریز است و باعث ناراحتی دوستداران بافت تاریخی شده است، از شهردار محترم تقاضا داریم تا در این مورد توضیح دهند.

وی ادامه داد: باید لیست پروژه‌هایی که از زمانی که که شهرداری اقدام به سرمایه‌گذاری کرده است تا بحال آماده شده و ارائه و مشخص شود پروژه‌های سرمایه‌گذاری که در شهرداری انجام شده است تا چه اندازه درآمد پایدار برای شهرداری تبریز ایجاد کرده است.

مسعودی‌ریحان افزود: تا بحال شهرداری و‌ مدیریت سرمایه‌گذاری برنامه برای سرمایه‌گذاری اعلام نکرده‌اند، در بدنه شهرداری تبریز نوع نگاهی که برای سرمایه‌گذاری وجود دارد، سرمایه‌گذاری را به عنوان فرصت و درآمد پایدار نمی‌بینند!

بهشتی،دیگر عضو شورا نیز در ادامه با بیان اینکه برای تدوین شیوه‌نامه سرمایه‌گذاری ماه ها زمان صرف شده است، خاطرنشان کرد: شهرداری باید برای رونق اقتصادی شهر تلاش کند.

وی ادامه داد: در بودجه سال ۹۸ ردیف‌های برای فعالیت مدیریت سرمایه‌گذاری لحاظ شده است، وظیفه شورای شهر بسترسازی در امر سرمایه‌گذاری است که انجام داده است و شهرداری وظیفه دارد با دیده وسیع به این موضوع نگاه کند.

سرمایه‌گذاری، موضوعی تشریفاتی نیست

سونیا اندیش عضو شورای شهر تبریز نیز در ادامه گفت: تا بحال به موضوع سرمایه‌گذاری بیشتر بصورت تشریفاتی نگاه شده است.سرمایه گذار در حوزه های تولید و خدمات بدنبال رویش است.

وی با طرح این سئوال که چرا سیاست‌های تشویقی برای جذب سرمایه‌گذاری تا بحال ارایه نشده است، گفت: آیا ممیزی و آنالیزی از پروژه‌های مشارکتی وجود دارد و اینکه روش احراز اهلیت سرمایه‌گذاری چگونه است؟

نایب رئیس شورای اسلامی شهر تبریز با بیان اینکه شهردار تبریز برای سرمایه‌گذاران زمان ویژه اختصاص داده است، اظهار داشت: شهردار تبریز برای فعال کردن حوزه سرمایه‌گذاری تلاش جدی انجام داده است.

وی افزود: با این وجود از شهردار درخواست می‌کنم برای اصلاح ساختار و مشکلات این حوزه تلاش جدی انجام دهند.

نائب رئیس شورای شهر تبریز همچنین در ادامه این جلسه به بیان مشکلات حوزه سرمایه گذاری پرداخت.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر