کد خبر: 957410
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۸
نشست خبری سریال «برادر جان» تحت تأثیر غیبت سعید نعمت‌الله برگزار شد
در حالی که علی نصیریان و آفرین عبیسی به عنوان دو شخصیت محوری سریال «برادر جان» به وجود خشونت قابل توجه و پیچیده و سخت بودن دیالوگ‌های آن اشاره داشتند، عدم حضور سعید نعمت الله به عنوان نویسنده اثر جهت پاسخگویی به سؤالات افکار عمومی در این نشست خبری، قابل تأمل و سؤال برانگیز بود.
مصطفی شاه کرمی
سرویس فرهنگ و هنر جوان آنلاین: علی نصیریان در نشست خبری سریال «برادر جان» با انتقاد از سبک نگارش دیالوگ‌های این سریال گفت: من نسبت به دیالوگ‌ها کمی اشکال می‌بینم؛ نعمت‌الله خیلی خوب نوشته است، اما گاهی اوقات پیچیدگی جملات باعث می‌شد حفظ آن‌ها دشوار بشود، البته هیچ کاری ایده‌ال نمی‌شود.
وی اظهار کرد: تا آنجا که من با مردم کوچه و بازار تماس داشتم، تقریباً همه این مجموعه را نگاه کردند و ابراز لطف داشتند. عوامل سریال بسیار تحت فشار بودند و اگر فرصت بیشتری داشتند، قطعا کار را با خیال راحت تری انجام می‌دادند. در مجموع سریال جذابیت‌هایی داشته که مردم را راضی کرده است. سینما و تئاتر روایتی دارد که عکسبرداری از واقعیت نیست، اساس یک کار دراماتیک جنگ و برخورد است. دنیا در حال برخورد است و درام بدون جنگ نیز نمی‌شود.
آفرین عبیسی بازیگر نقش خاله خانم درباره خشونت موجود در «برادر جان» گفت: خشونتی که درباره آن صحبت شد، روی من هم تأثیر گذاشت. از من خواستند بلندتر حرف بزنم و من گفتم نمی‌توانم چراکه در طول زندگی‌ام آرام بوده‌ام، اما تجربه جدیدی بود و خوشحالم که در کنار عزیزان بودم. در بخش دیگری از این نشست خبری محمدرضا آهنج کارگردان این سریال پیرامون روند روایتگری فیلمنامه و انتقاد‌هایی که نسبت به افت بخش دوم داستان مطرح می‌شود، اظهار داشت: خود من بخش‌های ابتدایی را خیلی دوست داشتم، اما یکسری مسائل باعث می‌شود که فیلمنامه به چه سمتی برود. از همان زمان که قتل هابیل شکل گرفت حق‌الناس مطرح شد و تا ابد هم مطرح خواهد بود و نوع این قصه خیلی مسائل مبتلابه روز را در نظر گرفته و همین که قصه جذاب است و خیلی‌ها می‌گویند همذات‌پنداری می‌کنیم هنوز شنیدنی و باز هم ساختنی است.
محمدرضا شفیعی تهیه کننده سریال «برادر جان» نیز گفت: تلاش‌های شبانه روزی گروه ما این بود که خانواده‌ها از دیدن سریال لذت ببرند. آهنج در خصوص سبک نگارش نویسنده سریال اظهار داشت: هر نویسنده‌ای امضایی دارد و این خاصیت متن‌های نویسنده است و نمی‌توان گفت: اشکال دارد. در ادامه این نشست خبری، حسام منظور بازیگر نقش «چاوش» درباره نوع دیالوگ‌های این سریال گفت: من ادبیات دراماتیک خوانده‌ام و با این منظر می‌توانم به دیالوگ‌ها نگاه کنم. نمی‌توان انتظار داشت دیالوگ‌ها شبیه زندگی واقعی باشد. از طرفی هر نویسنده‌ای قلم خود را دارد و با آن شناخته می‌شود. بازیگر سریال «بانوی عمارت» پیرامون جلوه خشونت بر قصه سریال عنوان کرد: اگر این صحنه‌ها نباشد، بازیگری کسل‌کننده می‌شود. همه این فراز و فرود‌ها و کنش‌های دراماتیک نقش را جذاب می‌کند. خشونت هیچ حد و مرزی ندارد. این را هم باید بدانیم که نمایش خشونت هیچ وقت به معنای ترویج آن نیست، اصلاً نمایش هر مسئله‌ای به معنای ترویج آن نیست.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار