کد خبر: 957340
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۳
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اردبیل:
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اردبیل گفت: شهر معمولان و ۱۲۵ روستای سیل‌زده شهرستان پلدختر توسط استان اردبیل بازسازی می‌شود.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، فرهاد سبجانی در جمع خبرنگاران با اشاره به بازسازی مناطق سیل‌زده توسط بنیاد مسکن اردبیل با بیان اینکه بازسازی شهر معمولان و 125 روستای شهرستان پلدختر به استان اردبیل واگذار شده است، اظهار داشت: یک هزار و 100 واحد مسکونی آسیب‌دیده در لرستان توسط ستاد معین بنیاد مسکن اردبیل بازسازی می‌شود.

وی بیان کرد: تعهد بنیاد مسکن استان در پروژه مسکن مهر احداث پنج هزار و 404 واحد بوده که تمامی این واحدها به جز 96 واحد که نواقص جزئی داشته و در حال تکمیل و واگذاری بوده، واگذار شده است  و استان اردبیل در این زمینه در سطح کشور عملکردی مطلوب و مناسب داشته است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اردبیل با اشاره به طرح مقاوم‌سازی واحدهای روستایی بیان کرد: در سطح استان 102 هزار واحد روستایی نیاز به بازسازی شناسایی شده و از این تعداد 50 درصد مقاوم‌سازی شده و 40 هزار واحد نیز نیاز به مقاوم‌سازی دارند که براساس برنامه تدوین شده تا 10 سال آینده تمامی این واحدها بازسازی می‌شوند.

سبحانی از افزایش تسهیلات مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی در مناطق روستایی خبر داد و افزود: میلغ این تسهیلات امسال به 40 میلیون تومان افزایش یافته که انتظار می‌رود ساکنان این واحدها برای بازسازی واحدهای خود نسبت به دریافت این تسهیلات اقدام کنند تا واحدهای کم‌دوام خود را مقاوم‌سازی کنند.

وی با اشاره به صدور سند مالکیت برای بیش از 96 هزار واحد مسکونی در شهرستان‌های استان تصریح کرد: در این زمینه نیز جزو استان‌های پیشرو در کشور هستیم و ساکنان روستاهای استان با درخواست سند مالکیت برای واحدهای مسکونی خود می‌توانند با همکاری ثبت اسناد و املاک استان این سند را دریافت کنند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر