کد خبر: 957266
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۸
دبیر ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی (ره):
مراسم سالگرد امام (ره) به قوت و در زمان خود در حرم ایشان برپا می‌شود و نماز عید فطر هم در مصلی برگزار خواهد شد.
سرويس سیاسی جوان آنلاين: مراسم سالگرد امام (ره) به قوت و در زمان خود در حرم ایشان برپا می‌شود و نماز عید فطر هم در مصلی برگزار خواهد شد.
به گزارش تسنیم، محمدعلی انصاری دبیر ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی (ره) در نشست خبری سی‌امین سالگرد عروج ملکوتی حضرت امام خمینی (ره) که صبح دیروز در حرم مطهر ایشان برگزار شد، با بیان اینکه در طول ۵۶ سال انقلاب و نهضت‌مان با حوادث سنگینی روبه‌رو بوده‌ایم، برخی از این حوادث را برشمرد و افزود: در حوادث دیگری، چون تحریم‌های امریکا و تهدیدات بسیاری هم که در عصر ما وجود دارد، هنوز برخی می‌گویند ما با قدرت‌های جهانی نمی‌توانیم مقابله کنیم. این موارد تنها برای عصر ما نیست، در زمان پیامبر (ص) هم بوده است. قرآن می‌فرماید که گمان می‌کنید، مشکلاتی که در گذشته بوده است، برای شما پیش نمی‌آید؟ در تاریخ بسیارند جمعیت‌های اندکی که در برابر دشمنان بزرگ گمان بر ناتوانی کرده‌اند.

دبیر ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی (ره) تصریح کرد: امام (ره) بر خودباوری تأکید داشتند. مگر ملت‌های امریکا و قدرت‌های دیگر از روز اول همینطور بودند؟ بسیارشان بیابان‌گرد بودند، چون به خودباوری رسیدند، پیشرفت کردند. مسئله دوم وحدت است و هیچ چیزی به اندازه وحدت جامعه نزد امام (ره) مورد تأکید نبود و هیچ چیزی به اندازه اختلاف، امام (ره) را اذیت نکرده است. هرکس ندای اختلاف سر داده امام (ره) را اذیت کرده و هر کسی که امروز در جامعه دشمنی اندازد و اختلاف ایجاد کند، دشمن امام (ره) است.

عده‌ای تلاش می‌کنند تصمیمات امام (ره) را احساسی بدانند

وی افزود: افکار و احزاب و شخصیت‌ها به تنهایی نمی‌توانند کار کنند. تکیه بر علم و آگاهی نکته دیگر است؛ عده‌ای تلاش کردند بگویند تصمیمات نظام و امام (ره) برخی از مواقع احساسی بوده است. کسانی که با سبک و سیاق و اخلاق امام (ره) آشنایی دارند می‌دانند ایشان در تمامی ابعاد زندگی خود روی علم و آگاهی برخاسته از وحی و برداشت‌های دینی تکیه داشت. امام (ره) همه‌جا می‌گفت: من باید در تصمیم خود جواب خدا را بدهم. امام (ره) در تصمیمات خود آگاهانه عمل کرد و این را به جامعه گفت.

انصاری با بیان اینکه رسانه‌های بیگانه از قبل و تا بعد از انقلاب برای جذب افکار به خود، دو خبر واقعی را اظهار و ۱۰ خبر دروغ را بیان می‌کردند و امروز هم به همین شکل عمل می‌کنند، تأکید کرد: خط امام (ره) خط آگاهی است و خط کوباندن رقیب با اهداف سیاسی نیست.
ایشان بر نهراسیدن از دشمن تأکید داشت. امام (ره) فرمود، امریکا هیچ غلطی نمی‌تواند کند و دیدیم و می‌بینیم که نمی‌تواند غلطی کند.

جزئیاتی از مراسم سالگرد امام (ره)

دبیر ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی (ره) درباره جزئیات مراسم ارتحال امام (ره) خاطر نشان کرد: امسال، چون احتمال می‌دادیم که ۱۴ خرداد یا روز بعدش، با عید فطر مصادف شود، برای اینکه هم مقام معظم رهبری در این مراسم سخنرانی دارند و هم در روز عید فطر نماز را می‌خوانند و بعد از نماز سخنرانی داشته و پس از آن هم با مسئولان دیدار دارند، تصمیم‌گیری در این زمینه برای ما سخت بود.

به نتیجه قطعی نرسیدیم و پیشنهادات چندگانه را به دفتر مقام معظم رهبری ارائه دادیم و گفتیم که عصر روز ۱۳ خرداد برنامه برپا کنیم و پیشنهاد دوم این بود که عید فطر و مراسم سالگرد را یک جا برگزار کنیم.
وی افزود: مقام معظم رهبری به خاطر اینکه به مراسم امام (ره) اهتمام لازم دارند و به خاطر اینکه به مردم تأکید کنند که مراسم امام (ره) بسیار مهم است و نباید تحت تاثیر قرار گیرد، فرمودند: مراسم سالگرد امام (ره) به قوت و در زمان خود در حرم ایشان برپا شود و نماز عید فطر هم ظاهراً در مصلی برگزار خواهد شد.

دبیر ستاد مرکزی بزرگداشت امام (ره) تصریح کرد: برای مردم شش استان اطراف تهران برای اینکه روزه این افراد برهم نخورد، ترتیبی دادیم شروع مراسم بعد از ظهر باشد و در آن زمان به سوی تهران حرکت کنند. ایستگاه‌های صلواتی برای پذیرایی از زائران و روزه‌داران آماده شده‌اند که به این عزیزان خدمت‌رسانی خواهند کرد.
انصاری تأکید کرد: در مراسم امسال تمام سفرای کشور‌های خارجی حضور دارند. امسال به مناسبت اینکه مهمان خارجی دعوت نکردیم، تعداد زیادی از طلاب خارجی جامعه‌المصطفی در مراسم شرکت خواهند کرد. امسال مراسم را مانند سال گذشته از ساعت ۱۷:۳۰ آغاز و پس از شروع مراسم با تلاوت قرآن و عزاداری، به رهنمود‌های حکیمانه رهبر بزرگوار انقلاب اسلامی گوش فرا خواهیم داد.

نمای نزدیک:

استقرار سامانه‌های پدافندی اطراف حرم امام (ره)

سامانه‌های پدافند هوایی و موشک‌های هاگ در اطراف حرم امام (ره) آماده مقابله با هرگونه تهدیداتی است.
به گزارش فارس، سردار محمدرضا یزدی فرمانده قرارگاه شهید فهمیده در نشست خبری گرامیداشت سی‌امین سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) اظهار داشت: ۲۶ دستگاه اجرایی با عضویت در قرارگاه شهید فهمیده در برگزاری این مراسم مشارکت دارند. فرمانده قرارگاه شهید فهمیده با اشاره به همزمانی برگزاری مراسم ارتحال امام خمینی (ره) با ایام ماه مبارک رمضان گفت: زائران تنها از هفت استان مرکزی، اصفهان، قم، البرز، قزوین، مازندران و تهران در این مراسم به صورت داوطلبانه حضور خواهند داشت که برای این زائران تمهیداتی از جمله پوشش بیمه، تأمین امنیت از مبدأ و تدارک اتوبوس‌های مناسب برای جابه‌جایی اندیشیده شده است. سردار یزدی ادامه داد: امنیت مراسم ارتحال امام خمینی (ره) را از سر مرز‌ها تأمین خواهیم کرد و در پوشش ۱۰کیلومتری اطراف مرقد امام این امنیت فشرده‌تر می‌شود و هر رفت و آمدی تحت نظر خواهد بود. تا امروز هیچ اتفاق امنیتی نیفتاده و گزارشی از سوی نهاد‌های امنیتی مسئول ارائه نشده است، اما دستگاه‌های امنیتی، نظامی و انتظامی آماده برخورد با هر گونه تهدید احتمالی هستند.

وی اظهار داشت: به کسانی که ممکن است تصور کنند می‌توانند اخلالی در نظم و امنیت مراسم امسال داشته باشند توصیه می‌کنم که وقت خود را هدر ندهند چراکه نیرو‌های امنیتی با اقتدار با هر موردی برخورد جدی خواهند داشت.
فرمانده قرارگاه شهید فهمیده با اشاره به مأموریت قرارگاه پدافند هوایی در تأمین امنیت هوایی مراسم ارتحال امام راحل خاطرنشان کرد: سامانه‌های پدافند هوایی و موشک‌های هاگ در اطراف حرم آماده مقابله با هرگونه تهدیداتی است. علت حضور قرارگاه پدافند هوایی و سیستم‌های جنگ الکترونیک، مبارزه با زیر پرنده‌ها به دلیل احتمالاتی بوده که پیش‌بینی شده است. تاکنون گزارشی از پرواز این نوع پرنده‌ها نداشته‌ایم، اما با استقرار سامانه‌های پدافندی علاوه بر تأمین امنیت، توانمندی و توانایی خود را در معرض نمایش خواهیم گذاشت.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار