کد خبر: 957180
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۳
تکرار اتفاقات آزادی دراصفهان
انتظارش می‌رفت که نقش جهان اصفهان در نیمه‌نهایی جام‌حذفی به میدان جنگ تبدیل شود. خصوصاً که خط و نشان‌ها از بازی برگشت دو تیم در آزادی توسط بازیکنان سپاهان رسماً آغاز شده بود. خط و نشان‌هایی که اعلام جنگ بود؛ جنگی تمام عیار که ده‌ها مجروح به جا گذاشت!
دنيا حيدری
سرویس ورزشی جوان آنلاین: پرونده نیمه نهایی جام حذفی با تک گلی که یزدانی، مدافع جنجالی سپاهان وارد دروازه خودی و صعود پرسپولیس را به فینال قطعی کرد، بسته شد. قلعه‌نویی موفق نشد از آخرین فرصت برای کسب آخرین جام این فصل استفاده درستی کند و سپاهان این فصل را به‌رغم هزینه‌های میلیاردی که کرده بود بدون جام به پایان برد تا قلعه نویی طبق عادت همیشگی زمین و زمان را مقصر بخواند و با مطرح کردن مسئله نخ نما شده مهندسی شدن قهرمانی یک تیم در طول چند فصل، شانه از زیر‌بار مسئولیت خالی کند و توپ را به زمین دیگری بیندازد، اما بدتر از ناکامی در کسب جام، اتفاقاتی بود که در نقش جهان رقم خورد و صد‌البته توجیه‌های آقایان مسئولی که با لاپوشانی‌های خود این نوید را به متخلفان دادند که برای هرگونه جنجال و آشوبی آزادند و کوچکترین خرده‌ای به آن‌ها گرفته نمی‌شود. حتی اگر جان انسانی را به خطر انداخته و بدترین رفتار‌ها را مرتکب شوند!
یزدانی شاید جوان‌تر و بی‌تجربه‌تر از آن بود که بداند تهدید هواداران حریف (هواداران پرسپولیس به اصفهان نیایند که خون به پا می‌شود) آتش جنگی خانمان‌سوز را روشن می‌کند، اما قلعه‌نویی بدون شک آنقدر تجربه دارد که بداند نتیجه صحبت‌هایش که گفته بود «آقایان با اتفاقات مهندسی شده در این سال‌ها نتیجه گرفتند و زور ما به این جریان نمی‌رسد.» چه خواهد بود، اما چه توقعی می‌توان از یزدانی یا حتی امثال قلعه نویی داشت وقتی نیروی انتظامی برای کوچک جلوه دادن ابعاد حاشیه‌های ورزشگاه در مصاحبه‌ای تلویزیونی آمار مجروحان را بسیار کمتر از آنچه بوده اعلام کرده‌است و می‌گوید: «اورژانس هرکسی که از کنار ورزشگاه عبور کرده و فشارش افتاده را در آمار مجروحان این بازی جای داده‌است.» درحالی که فیلم‌های کوتاهی که قبل از شروع این مسابقه دست به دست می‌شد و در بدترین آن یک هوادار توسط عده‌ای دیگر شکنجه می‌شد خود گویای فاجعه‌ای بود که در جریان نیمه نهایی جام حذفی رخ داد!
تابش، مدیرعامل سپاهان به جای عذرخواهی از اتفاقات رقم خورده در حاشیه دیدار نیمه نهایی جام حذفی با قیافه‌ای حق به جانب می‌گوید که اتفاق خاصی در ورزشگاه رخ نداده و طلبکار هم می‌شد که قرار نبوده عکاسان و خبرنگاران با اتومبیل‌های شخصی خود به ورزشگاه بیایند. اظهار نظری که نشان می‌دهد از نظر نفر اول مدیریت باشگاه سپاهان مجروح شدن ۱۵۰ نفر در خلال این بازی اتفاق خاصی نبوده‌است و خبرنگاران و عکاسانی، چون مهدی زارعی که در پایان بازی با اسکلت سوخته و داغون شده اتومبیل‌های خود مواجه می‌شوند خودشان مقصر هستند که با اتومبیل شخصی برای عکس‌برداری و تهیه این گزارش به نقش جهان آمده‌اند، نه آن‌هایی که نتوانستند امنیت پارکینگ ورزشگاه را تأمین کنند و مانع از ورود تماشاگران به پارکینگ و اخلال‌گری‌های آن‌ها شوند! هرچند که این تنها اتومبیل عکاسان و خبرنگاران نبوده‌است که مورد هجوم تماشاگرنما‌ها قرار گرفته بود و شیشه اتوبوس پرسپولیسی‌ها هم شکسته شد. اما تابش در توجیه این اتفاقات گفته بود ما خودمان هم با اتومبیل‌های خود به ورزشگاه نمی‌رویم!
بعد از اتفاقات بازی برگشت دو تیم در جریان رقابت‌های لیگ قابل پیش بینی بود که نیمه نهایی جام حذفی آبستن حواشی فراوانی خواهد‌بود. با این وجود، اما انتظار می‌رفت تدابیر اتخاذ شده مانع از رخ دادن اتفاقات ناگوار شود، اما حمله به اتوبوس تیم مهمان و کنفرانس مطبوعاتی برانکو و درگیری‌هایی که در خلال بازی و بعد از آن رخ داد و باعث شد تا ۱۴۴‌نفر برای مداوا به اورژانس منتقل شوند، نشان می‌داد که تدابیر امنیتی باید به مراتب بیشتر و بهتر از این بود، خصوصاً که دو نفر از اعضای نیروی انتظامی هم در همین جریانات مجروح شدند. هرچند که فرمانده نیروی انتظامی تعداد مجروحان را زیر ۳۰ نفر و تابش سه، چهار نفر اعلام کرد! درحالیکه تلاش مسئولان باشگاه سپاهان برای لاپوشانی اتفاقات رخ داده و طبیعی جلوه دادن آن نه فقط سرپوشی بر اصل بی‌اخلاقی در فوتبال است که می‌تواند تأثیر بسزایی در ادامه این روند داشته باشد. خصوصاً که مدیرعامل سپاهان به جای ابراز تأسف از اتفاقات رخ داده و ضرر مالی که به خبرنگاران خورده سعی دارد تقصیر را بر گردن خود اصحاب رسانه بیندازد و می‌گوید: «ما خودمان هم با اتومبیل شخصی به ورزشگاه نمی‌رویم».
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار