کد خبر: 957165
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۲
الگوی مصرف آب شرب خانگی مشخص شد
اگر هر مشترک به ازای هر نفر بیش از ۱۵۰ لیتر آب شرب خانگی در روز مصرف کند، پرمصرف محسوب می‌شود.
سرویس اقتصاد جوان آنلاین: بنفشه زهرایی، مدیر کل دفتر مدیریت مصرف و ارتقای بهره‌وری آب و آبفای وزارت نیرو در گفت‌وگو با «تسنیم» اظهار داشت: در بخش آب شرب خانگی، سرانه‌های مصرف ما به صورت متوسط در کشور چیزی در حدود ۱۵۰ لیتر برای هر نفر در روز است. وی افزود: این میزان در شهر‌های مختلف متفاوت است و در اکثر شهر‌های بزرگ، عدد سرانه مصرف آب خانگی به مراتب بیش از این است.
زهرایی تصریح کرد: سال گذشته در قالب مصوبات کارگروه ملی سازگاری با کم آبی و امسال در قالب مصوبه‌ای که هیئت دولت برای تغییر تعرفه آب پرمصرف‌ها داشت، این سرانه به عنوان سرانه مطلوب مصرف متوسط کشوری تصویب شد و اکنون مبنای محاسبه تعرفه‌های فزاینده پرمصرف‌ها است که اخیراً اصلاحیه‌اش مجدداً به تأیید هیئت دولت رسید.
وی ادامه داد: اگر هر مشترک به ازای هر نفر بیش از ۱۵۰ لیتر آب شرب خانگی در روز مصرف کند، پرمصرف محسوب می‌شود.
زهرایی با بیان اینکه ما شهر‌هایی در کشور داریم که همین الان هم سرانه مصرفشان پایین‌تر از ۱۵۰ لیتر است، گفت: متوسط آب شرب خانگی در اکثر شهر‌های بزرگ بیش از ۱۵۰ لیتر به ازای هر نفر است که باید این رویه مصرف اصلاح شود.
زهرایی خاطرنشان کرد: هم با توجه به شرایط بومی کشور و هم با توجه به مصرف آب خانگی در دیگر نگاه جهان، ما کشوری پرمصرف در بخش آب شرب خانگی هستیم؛ در بسیاری از شهر‌های بزرگ کشور‌های اروپایی که آب و هوای مرطوب تری هم از ایران دارند و کمتر با محدودیت‌های منابع آب هم مواجهند، سرانه‌های مصرف خانگی اکثراً حدود ۱۲۰ لیتر برای هر نفر در روز یا کمتر از این میزان است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار