کد خبر: 957020
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۰:۴۳
تنوع برنامه‌های صداوسیما در شب‌های قدر
با پایان یافتن آخرین شب از لیالی قدر، بسیاری از هموطنان این شب‌های عزیز را در پای شبکه‌های تلویزیونی به سحر رساندند و از ویژه برنامه‌های تلویزیون استفاده کردند.
محمدصادق عابدینی
سرویس فرهنگ و هنر جوان آنلاین: اگر حضور در مراسم مذهبی ویژه شب‌های قدر و برگزاری احیا برای همه افراد میسر نباشد و بسیاری از اماکن متبرکه به خاطر اذحام مردم دیندار برای برگزاری مناسب شب‌های قدر، برای حضور بیشتر مردم مسلمان جایی نداشت، اما تلویزیون نشان داد می‌تواند با تنوع خوبی که در برنامه‌های ویژه این شب‌ها دارد، بینندگان خود را با حال و هوای مراسم معنوی شب‌های قدر همراه کند. برنامه‌ریزی مناسب صداوسیما برای پوشش مراسم احیا در اقصی نقاط کشور و حتی اماکن متبرکه خارج از ایران، حال و هوای معنوی خاصی را به بینندگان منتقل کرد.
پخش سخنرانی‌های مذهبی از حرم مطهر رضوی (ع)، مصلای امام خمینی (ره)، حرم حضرت معصومه (س)، مسجد مقدس جمکران، مسجد دانشگاه تهران و چند بقعه متبرکه امامزادگان جلیل‌القدر در تهران و شهرستان‌ها، بخشی از تلاش صداوسیما برای بهره‌گیری معنوی بیشتر مردم از لیالی قدر بود. تنوع در انتخاب منابر برای پوشش تلویزیون مراسم شب قدر و استفاده از مادحین سرشناس برای اجرای مراسم از جمله تمهیدات صداوسیما برای نمایش در خور شأن شب‌های قدر بود. عملکرد مناسب رسانه ملی در ماه رمضان و شب‌های قدر، ارزیابی مثبت عضو کمیسیون فرهنگی مجلس را در پی داشت. حجت‌الاسلام احمد سالک، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه رسانه ملی، زبان ملت انقلابی ایران است و همواره باید تلاش کند تا برنامه‌هایش مستند، مستحکم، قاطع و شجاعانه باشد، گفت: صدا و سیما وظیفه دارد کفر ستیز و ظلم‌ستیز باشد و با شفافیت، جامعه را به سوی ارزش‌ها هدایت کند.
نماینده مردم اصفهان در خانه ملت، برنامه‌های افطار، سحر و سریال‌های رمضانی رسانه ملی را قابل قبول ارزیابی و توصیه کرد: امیدوارم در ویژه برنامه‌های سحرگاهی به دنبال موضوعات خاصی از جمله، صداقت، سبک زندگی دینی، ارزش‌های اسلامی و... برویم و در ۳۰ شب ماه مبارک رمضان به طور تخصصی به این مباحث بپردازیم. عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه سریال‌های ماه مبارک رمضان نیز خوب و بین مردم دیده شده است، گفت: امیدواریم رسانه ملی روز به روز بیشتر و بهتر از قبل خواسته‌ها و انتظارات مخاطب را در نظر بگیرد و جامه عمل بپوشاند.
صداوسیما همچنین برای روز جهانی قدس در جمعه پیش رو نیز برنامه‌های ویژه‌ای را در نظر گرفته است که از آن جمله پوشش تصویری و زنده راهپیمایی عظیم مردمی در این روز است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار