کد خبر: 956795
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۰
رئیس سازمان پسماند شهرداری کرج خبرداد
رئیس سازمان پسماند شهرداری کرج گفت: طرح های مختلفی جهت تفکیک زباله در استان البرز در حال اجراست تا منطقه حلقه دره بتواند سال های دیگری میزبان زباله های استان باشد.

احمد خیری ادامه داد: روزانه حدود یک هزار و ۵۰۰ تن زباله تر و خشک در استان البرز تولید می شود و در مناطق ده گانه شهر کرج این رقم‌ به ۸۰۰ تن می رسد که کاهش این مقدار نیازمند فرهنگ سازی و عزم جدی است.

وی افزود : بیش از بیست سال است که منطقه حلقه دره با مساحتی بالغ بر ۱۲۰ هکتار به عنوان یک منطقه استراتژیک میزبان زباله های استان است و آلودگی های زیست محیطی خاص خود را دارد و فناوری هایی نیز در آن جا به کار گرفته می شود.

خیری با اشاره به ظرفیت در حال تکمیل حلقه دره بیان کرد: چند سال پیش در کارگروه پسماند استان، پیش بینی هایی جهت راه اندازی سایت شماره دو دفن زباله صورت گرفت اما به دلیل عدم انجام مطالعات تکمیلی و پیوست های زیست محیطی، این طرح اجرایی نشد.

وی عنوان کرد: تمام تلاش خود را جهت کاهش دفن بهداشتی زباله به کار می گیریم تا ظرفیت‌ حلقه دره در سال های آینده نیز بتواند پاسخگوی نیاز استان البرز باشد.

رئیس سازمان پسماند شهرداری کرج اذعان کرد: طرح تفکیک زباله از مبدأ که مبتنی بر آموزش های شهروندی و در حقیقت جمع آوری پسماندهای حجیم خشک از سطح مناطق استان بوده است هنوز هم در البرز انجام می شود.

خیری توضیح داد: تفکیک زباله به وسیله کیسه های نایلونی در منزل از اهمیت ویژه ای برخوردار است زیرا با این کار، زباله های مرطوب جدا شده و کاهش رطوبت منجر به عدم ایجاد شیرابه می شود و زباله های خشک مانند شیشه و کاغذ که قابلیت بازیافت دارند نیز جداسازی می شوند.

وی با اشاره به آغاز پویشی به نام "از خودمان شروع کنیم و قاطی نکنیم" بیان کرد: ظرف چند روز آینده ایستگاه های اتوبوس و بیلبوردهای محیطی و تلویزیون های شهری نیز این پویش را دنبال می کنند.

رئیس سازمان پسماند شهرداری کرج اذعان کرد: طرح تجمیع پسماندهای ارزشمند شهری در دست اجراست که در جلسات متعدد کارشناسی در اختیار نهادهای مختلف قرار گرفته و آخرین اصلاحات آن در حال انجام بوده و مورد استقبال واقع شده است.

خیری از اجرای طرح جدید دیگری در سطح استان البرز خبر داد و گفت: چند دستگاه وانت بار با استفاده از سامانه های هوشمند و اپلیکیشن های جدید جهت جمع آوری زباله های خشک با اعلام شهروندان در محل حاضر شده و اقدام به جمع آوری مواد بازیافتی می کنند.

وی اظهار کرد: طرح تفکیک از مبدأ به صورت محله محور انجام شده است اما تلاش می کنیم طرح های جدید در تمام مناطق اجرا شوند و در یک منطقه به صورت پایلوت جمع آوری مکانیزه نیز صورت گیرد؛ در حال حاضر با بازنگری این طرح در مراحل شناسایی پیمانکار هستیم و باید زیرساخت های خاصی وجود داشته باشد تا ظرف دو ماه آینده اجرایی شود.

رئیس سازمان پسماند شهرداری کرج در پایان از شهروندان خواست به پویش های کاهش تولید زباله بپیوندند تا حجم تولید روزانه یک هزار و 500 تن زباله در استان کاهش یابد و در پی آن محیط زیستی سالم تر برای آیندگان باقی بماند.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
اوجی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
0
0
سلام وعرض ادب ، عزیزان حدودا ده کیلو گرم درب بطری نوشابه و بطری شیر جمع آوری نموده ام به چه صورت وبه کجا باید تحویل دهم ؟
لطفا راهنمائی بفرمائید با تشکر
۰۹۳۶۹۵۰۲۴۴۳
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار