کد خبر: 956774
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۹
رئیس دانشگاه تبریز:
در نشستی راهکارهای دانشگاه تبریز برای جذب بیشتر دانشجویان خارجی، تاسیس اداره آموزش زبان فارسی و راه‌اندازی اداره کنسولی برای صدور ویزای دانشجویان خارجی با حضور علیزاده مدیرکل امور دانشجویان غیر ایرانی سازمان امور دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری مورد بررسی قرار گرفت.

میررضا مجیدی رئیس دانشگاه تبریز در این مراسم که با حضور جمعی از معاونان و مدیران این دانشگاه برگزار شد، اظهار داشت: ظرفیت‌های فراوانی برای جذب و تربیت دانشجویان خارجی در دانشگاه‌های کشورمان و در این میان دانشگاه تبریز وجود دارد که متاسفانه به خاطر ناشناخته ماندن و تبلیغات ضعیف در حد ایده‌آل نبوده است.

به گفته وی، هم‌اکنون بیش از ۲۰۰ نفر دانشجوی غیر ایرانی از عراق، سوریه، ترکیه، یمن، آذربایجان، قزاقستان، نیجریه و... در دانشگاه تبریز مشغول به تحصیل هستند که در مهرماه این تعداد به 300 دانشجو خارجی خواهد رسید.

رئیس دانشگاه تبریز در ادامه جذب دانشجو خارجی و ارتقاء این دانشگاه در سطح 200 دانشگاه برتر دنیا را از جمله  راهبردهای کلان دانشگاه تبریز برشمرد و یادآور شد: با توجه به سیاست و راهبرد کلان وزارت علوم، دانشگاه تبریز آماده هرگونه توسعه همکارهای بین‌المللی با دیگر دانشگاه‌های دنیا و به ویژه جذب دانشجوی غیر ایرانی است.

مدیرکل امور دانشجویان غیر ایرانی سازمان امور دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نیز در این نشست گفت: دانشگاه تبریز از جمله یکی از دانشگاه‌های برتر و جامع منطقه و کشورمان است و از این رو باید از این ظرفیت به بهترین شکل برای جذب بیشتر دانشجویان خارجی بهره‌مند شد.

عبدالحمید علیزاده در ادامه جذب، پذیرش، آموزش، پشتیبانی و فارغ‌التحصیلی را از جمله پنج آیتم و شاخص برای جذب دانشجویان خارجی بیان کرد و افزود: برای جذب بیشتر دانشجویان غیر ایرانی در هر دانشگاه، ارتقاء و تقویت مدیریت امور بین‌الملل دانشگاه‌ها ضروری است.

 مدیرکل امور دانشجویان غیر ایرانی سازمان امور دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با تاکید بر اینکه برای جذب دانشجویان خارجی در دانشگاه‌های کشورمان، نیازمند برنامه‌ریزی، فراهم کردن زیرساخت‌ها و تقویت برخی فرآیندها هستیم، خاطرنشان کرد: مسوولان دانشگاه‌های کشورمان باید با توجه به راهبرد جدید وزارت علوم، با رفع برخی موانع موجود باید بیش از این‌ها در جذب و تربیت دانشجویان غیر ایرانی در دانشگاه‌های خویش اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر