کد خبر: 956659
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۱:۰۷
شیوه‌ای نوین که یک دانشگاه هنری پایه‌گذاری کرده است
شهریه‌ها در دانشگاه استاد فرشچیان مانند سایر واحد‌های دانشگاه آزاد است، اما برای دانشجویان مستعد به صورت بورسیه عمل می‌کند و ممکن است نیازی نباشد دانشجویی نصف یا حتی کل شهریه را هم پرداخت کند
دلارام عبدزاده
سرويس دانشگاه جوان آنلاين: تأسیس دانشگاه استاد فرشچیان یکی از اتفاقات فراموش‌نشدنی دانشگاه آزاد اسلامی در سال‌های اخیر است. هرچند شهریه‌ها در این دانشگاه مانند سایر واحد‌های دانشگاه آزاد است، اما برای دانشجویان مستعد به صورت بورسیه عمل می‌کند و ممکن است نیازی نباشد دانشجویی نصف یا حتی کل شهریه را هم پرداخت کند که این مسئله در همان فرآیند جذب دانشجو مشخص خواهد شد.

دانشگاه فرشچیان بعد از ۲۰ سال سابقه، حالا تحت‌عنوان دانشگاه هنر‌های اسلامی - ایرانی استاد محمود فرشچیان اقدام به جذب دانشجو می‌کند تا نه‌تن‌ها پیشنهاد فرشچیان بلکه رؤیای بسیاری از داوطلبانی که می‌خواستند هنر‌های اسلامی - ایرانی را از مسیر علمی دنبال کنند، محقق شود.

۱۰ شاخص درنظر گرفته شده

معاون آموزشی و پژوهشی دانشگاه فرشچیان در این زمینه می‌گوید: «این مرکز علاوه بر سه رشته خوشنویسی، نگارگری و صنایع‌دستی برنامه جذب دانشجو در سطح کارشناسی‌ارشد و در چهار رشته فرش گرایش طراحی، هنر‌های اسلامی گرایش نگارگری، هنر‌های چوب، سفال و سرامیک را هم دارد.» میثم یزدی دانشجوی مستعد را هم اینطور معرفی می‌کند: «منظور از دانشجویان مستعد کسانی هستند که جزو هنرمندان شاخص محسوب می‌شوند و توانسته‌اند جوایز بین‌المللی را کسب کنند. در جذب و پذیرش دانشجو آزمون‌های ورودی سختی گرفته خواهد شد و ۱۰ نفری که از بین آزمون‌ها به دانشگاه راه پیدا کنند، براساس ۱۰ شاخصی که برای آن‌ها در نظر گرفته شده، جذب می‌شوند.» معاون آموزشی و پژوهشی دانشگاه استاد فرشچیان با تأکید دوباره بر اینکه ما در این دانشگاه به‌ازای خلق اثری فاخر به دانشجو تخفیف شهریه می‌دهیم، ادامه می‌دهد: «استادان دانشگاه فرشچیان دارای شاخص درجه یک هنری یعنی جزو بهترین هنرمندان ایران یا جزو چهره‌های ماندگار یا هنرمندانی هستند که تعدادشان به اندازه انگشتان یک دست است.»

هدف: پرورش استادان هنر

یزدی ادامه می‌دهد: «در بحث نظری نیز اساتید دانشگاهی تدریس می‌کنند که یا استادتمام محسوب می‌شوند یا جزو پژوهشگران برتر هستند. به‌عبارت دیگر ما دو دسته از اساتید را در این دانشگاه داریم که یا استادکارانی هستند که دارای مدرک درجه یک هنری و سابقه تدریس هم دانشگاهی و هم آزاد بوده یا اساتیدی که دروس نظری را تدریس می‌کنند که آن‌ها نیز سابقه دانشیاری و پژوهشگران شاخص دارند.»

به گفته این مقام مسئول دانشگاه آزاد اسلامی استاد فرشچیان کرسی‌های نظریه‌پردازی هنر را نیز از اردیبهشت امسال برگزار کرده‌اند که مربوط به شورای عالی انقلاب فرهنگی و مرکز کرسی‌های نظریه‌پردازی خواهد بود.
آنطور که معاون آموزشی و پژوهشی دانشگاه استاد فرشچیان می‌گوید دوره‌های آموزش آزاد هم جزء برنامه‌هایی است که از تابستان امسال در دستور کار دانشگاه قرار خواهد گرفت. این دانشگاه در آینده نزدیک در مقطع دکتری نیز اقدام به جذب دانشجو خواهد کرد و این کار نیز بدان دلیل است که هدف دانشگاه استاد فرشچیان پرورش استادکار‌ها و استادان هنر بوده و از این‌رو در سطح تحصیلات تکمیلی به جذب دانشجو پرداخته‌اند.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
رابعه راستگو
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۴۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۵
0
0
عالیه من همیشه نقاشیهای استاد را می کشم اما نمیدونم چقدر هزینه دارد اما استعداد دارم.ولی نشان یا مدرک بین المللی ندارم
در روستا باحداقل معیشت زندگی می کنم کاش بورسبه شاملم میشد
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر