کد خبر: 956447
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۶
حمایت‌ها از استیضاح رئیس‌جمهور امریکا گسترش یافت
برنی سندرز، نامزد انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ گفته که با ادامه مسیر کنونی، شاید اکنون زمان مناسبی برای درخواست استیضاح ترامپ باشد. «جان یارموت» رئیس کمیسیون بودجه مجلس نمایندگان امریکا هم تأکید کرده که با افزایش تعداد نمایندگانی که خواستار استیضاح ترامپ هستند روند استیضاح باید آغاز شود، ولی رئیس مجلس نمایندگان امریکا تأکید دارد که هرگونه اقدام برای استیضاح رئیس‌جمهور امریکا در حال حاضر ناپخته است.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: بحث‌ها بر سر استیضاح دونالد ترامپ بالا گرفته و مشخص است که شمار بیشتری از نمایندگان کنگره امریکا از استیضاح او حمایت می‌کنند، ولی همچنان شرایط دوقطبی است. یک هفته بعد از اینکه جاستین امش به عنوان اولین هم‌حزبی ترامپ گفت که رئیس‌جمهور امریکا اقدامات و رفتار‌های قابل استیضاح مرتکب شده، حالا شمار بیشتری از دموکرات‌ها از استیضاح او حمایت می‌کنند. «جان یارموت» رئیس کمیسیون بودجه مجلس نمایندگان امریکا روز پنج شنبه در گفت‌وگو با سی‌ان‌ان گفت: «معتقدم چیزی که ما داریم این است که شرایطی وجود دارد که اکثریتی در حال افزایش است که معتقدند استیضاح در حال تبدیل به روندی غیرقابل اجتناب است. وی تأکید کرده که این نمایندگان معتقدند ما باید تحقیقاتی را که در حال انجام است، پیگیری کنیم تا اطمینان حاصل شود که اقدامات به خصوص دولت و رئیس‌جمهور که باید مورد محاسبه قرار بگیرد، کشف شود.
یک روز قبل از یارموت، «الکساندریا اوکاسیو کورتز» نماینده دموکرات کنگره امریکا نیز از هم‌حزبی‌هایش خواسته بود روند استیضاح دونالد ترامپ را آغاز کنند. همزمان، برنی سندرز، نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ۲۰۲۰ هم نامزد شده، گفت: «ما رئیس‌جمهوری داریم که بسیار حساس است، به دیگران حمله می‌کند و هر روز برخی را تحقیر می‌کند و اگر او نمی‌تواند اندکی انتقاد را تحمل کند، باید درباره اینکه رئیس‌جمهور امریکا باشد، دوباره فکر کند.»
سندرز گفته که من فکر می‌کنم اگر او همچنان از درک قانون اساسی امریکا، تفکیک قوا و این حقیقت غافل باشد که کنگره حق دارد احضاریه صادر کند و این وظیفه دولت است که در جلسات شهادت به درخواست کنگره شرکت کند، شاید بهترین زمان برای استیضاح او باشد. همچنین باربارا لی، نماینده دموکرات، خواستار لغو قانونی شد که به رؤسای جمهور این کشور اجازه می‌دهد عملیات نظامی در مناطق مختلف جهان را توجیه کنند. با این حال، به نظر می‌رسد دموکرات‌ها هنوز هم برای شروع استیضاح ترامپ اجماع ندارند. نانسی پلوسی، رئیس دموکرات مجلس نمایندگان امریکا هرچند روز چهار شنبه دونالد ترامپ را به ارتکاب رفتار‌ها و اقداماتی متهم کرد که می‌تواند به علت بی‌توجهی به قوانین کنگره، وی را در مسیر استیضاح قرار دهد، ولی یک روز بعد پا پس کشید و گفت: استیضاح دونالد ترامپ، در حال حاضر اقدامی «ناپخته» و «بسیار تفرقه انداز» است. ظاهراً چیزی که باعث شده دموکرات‌ها به طور جدی از استیضاح ترامپ حمایت نکنند، این واقعیت است که شکست احتمالی این اقدام در بحبوحه آغاز رقابت‌های انتخاباتی ممکن است به نفع ترامپ تمام شده و دست او برای حمله به مخالفان را باز کند. ترامپ که طی روز‌های اخیر تنش لفظی‌اش با دموکرات‌ها تشدید شده، نانسی پلوسی را مورد حمله لفظی قرار داده و با انتشار ویدئویی او را مورد تمسخر قرار داده است. ترامپ در توئیتر نوشت: «من به شما می‌گویم که مدتی است نانسی پلوسی را زیر نظر گرفته‌ام و او همان شخصیت قبل نیست و آن را از دست داده است.» ترامپ همچنین در توئیتی جداگانه نوشت: «دموکرات‌ها کاری در کنگره انجام نمی‌دهند. همه تلاش آن‌ها برای راه انداختن مجدد گزارش مولر است چرا که مطابق میل آن‌ها پیش نرفت.» رئیس‌جمهور امریکا گفته است: «ممکن نیست آن‌ها بتوانند به طور همزمان هم تحقیق کنند و هم در روند قانونگذاری مشارکت کنند. فکر آن‌ها حول طرح‌های زیرساختی، کاهش بهای دارو، خدمات درمانی مورد نیاز و شرایط کهنه سربازان عزیزمان نیست. همه آنچه آن‌ها در شش کمیته انجام می‌دهند وقت تلف کردن است. آن‌ها هر روز در تلاش برای یافتن چیزی هستند که برای من بد تمام شود.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار