کد خبر: 956308
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۵
توافق راه‌آهن ایران با ترکیه برای مبادلات واگن‌ها
مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران گفت:پیشنهاد ۲۵ درصدی قیمت بلیط قطار برای ارائه به شورا به تصویب رسیده و شورا بعد از بررسی و نشست‌ها با شرکت‌ها، ۲۲ درصد افزایش قیمت را به تصویب رسانده و تاریخ اجرا بعد از ماه مبارک رمضان خواهد بود.

سعید رسولی ظهر امروز در نشست خبری با رسانه‌های آذربایجان‌شرقی در پاسخ به سوالات خبرنگاران اظهار کرد: ایجاد راه‌آهن برای مسیر اهر_ تبریز در دستور کار شرکت زیربنای خط آهن است. 

وی با بیان اینکه ساخت خط آهن تبریز به میانه تا بستان‌آباد پیشرفت بالایی دارد و در سال‌جاری تا بستا‌ن‌آباد مورد بهره‌برداری خواهد بود، گفت: این خط آهن تا ایستگاه خاوران خواهد آمد و بعد تا ایستگاه مرکزی ادامه می‌یابد به طوریکه با ایجاد این خط آهن تا ۶ ساعت زمان سفر کوتاه شده و مطلوبیت سفر ریلی را افزایش می‌دهد و امید است با تزریق به موقع سرعت پروژه بالا رود. 

معاون وزیر راه و شهرسازی عنوان کرد: همچنین خط جلفا به نوردوز توسط منطقه آزاد مورد مطالعه است. 

وی به توافق با ترکیه جهت مبادلات واگن‌ها اشاره کرد و گفت: مبادله کالا، اطلاعات بارها و غیره از جمله دیگر تفاهم‌نامه‌هایی است که با یکپارچه‌سازی سامانه انجام خواهد گرفت. 

مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران ابراز کرد: در کریدور شمال‌جنوب قطعه رشت به آستارا حلقه مفقوده وجود دارد که اگر وصل شود بار مستقیما از اروپا به جنوب کشور وارد می‌شود. 

وی ادامه داد: مناقصه قطعه ۴۰ کیلومتری انجام شده و در سریع‌ترین زمان مراحل اجرایی آن شروع می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی در تشریح سوالی مبنی بر افزایش قیمت بلیط قطار گفت: شرکت قطار جمهوری اسلامی ایران یک واگن در اختیار ندارد و همه در دست شرکت هستند و نظارت بر عهده ماست. 

وی ادامه داد: شرکت‌های ریلی برخی هزینه‌ها از جمله هزینه برق، آب، اداره شرکت، آب معدنی داخل قطار و هزینه پرسنل و غیره دارد و آنها هیچ‌گونه یارانه‌ای دریافت نمی‌کنند. 

مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد: مکانیزم افزایش قیمت بلیط به پیشنهاد شرکت قطارهای مسافربری بوده و ما به آنها یارانه اختصاص داده‌ایم تا این فشار مالی آنها جبران شود. 

وی ادامه داد: از تیرماه ۹۷ تا ۲۰ درصد افزایش قیمت داشتیم و حتی در نوروز ۹۸ هیچ‌گونه افزایش قیمتی نبود و این روند تا عید فطر ادامه خواهد داشت. 

معاون وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: پیشنهاد ۲۵ درصدی افزایش قیمت بلیط برای ارائه به شورا به تصویب رسیده و شورا بعد از بررسی و نشست‌ها با شرکت‌ها، ۲۲ درصد افزایش قیمت را به تصویب رسانده است و تاریخ اجرا بعد از ماه مبارک رمضان خواهد بود. 

وی ادامه داد: با توجه به مسیر پرتردد مشهد از شرکت‌ها تقاضا کردیم تا بیشتر از ۲۲ درصد افزایش قیمت نداشته باشند. 

مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران یادآور شد: در برخی شهرها، استان‌ها و زمان‌ها ما کمترین مسافر را داشته و حتی قطار با ۹ نفر نیز حرکت کرده است. 

رسولی افزود: قطار حومه‌ای تبریز به دانشگاه شهید مدنی با ۴۰ کیلومتر مسیر یک‌هزار تومان قیمت دارد.  

وی در رابطه با تجمع برخی کارگران جلوی راه‌آهن گفت: برنامه گفت‌وگو با آنها را امروز خواهیم داشت و از زمانی که بنده سر این سمت آمده‌ام معادل هشت ماه حقوق پرداخت کرده‌ایم و من دقیقا اطلاعی ندارم که مطالبه این کارگران چیست و با گفت‌وگو امیدواریم هر چه سریع‌تر حل شود. 

معاون وزیر راه و شهرسازی متذکر شد: 2 میلیون و ۸۰۰ هزار مسافر در عید نوروز به سلامت جابه جا شد و به همین منظور پاداشی برای کارگران مجموعه راه‌آهن اهدا شد.

وی با اشاره به وجود ۱۱ هزار کیلومتر طول خط آهن در کشور توضیح داد: البته خط آهن کشور دارای خطوط یک خطه، دو خطه و سه خطه است که مجموعاً ۱۳ هزار خطوط می‌شود. 

مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران بیان کرد: سال گذشته ۲۴ میلیون نفر مسافر و ۵۰ میلیون تن بار از طریق خط آهن کشور جابه جا شد که یک رکورد محسوب می‌شود. 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر