کد خبر: 956294
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۰:۴۴
کوپا آمه‌ریکا ۲۰۱۹ تقابل انگیزه‌های بالا
جام ملت‌های امریکای لاتین ۲۴ خرداد آغاز می‌شود. رقابت‌هایی که از یک‌سو مسی قصد بالا بردن جام آن را در سر می‌پروراند و از سوی دیگر تیته درصدد کسب آن برای حفظ جایگاهش روی نیمکت زردپوشان برزیلی است.
دنیا حیدری
سرویس ورزشی جوان آنلاین: جام ملت‌های امریکای لاتین ۲۴ خرداد آغاز می‌شود. رقابت‌هایی که از یک‌سو مسی قصد بالا بردن جام آن را در سر می‌پروراند و از سوی دیگر تیته درصدد کسب آن برای حفظ جایگاهش روی نیمکت زردپوشان برزیلی است.
این دوره از رقابت‌های کوپا‌آمه‌ریکا علاوه بر حضور تیم‌های آرژانتین، بولیوی، برزیل، شیلی، کلمبیا، اکوادور، پاراگوئه، پرو، اروگوئه و ونزوئلا دو مهمان ویژه هم دارد. قطر و ژاپن که دو تیم دعوت شده از کنفدراسیون فوتبال آسیا در این رقابت‌ها هستند.

مسی و آرزوی جام قهرمانی

مسی با وجود ثبت رکورد‌های پرتعداد و کسب عناوین پرافتخار فراوان، اما هنوز موفق به بالا بردن جام قهرمانی با آلبی‌سلسته نشده و حالا بعد از سال‌ها انتظار این فرصت را دارد تا در سرزمین قهوه به نخستین قهرمانی خود با تیم ملی آرژانتین دست یابد، آن‌هم بعد از دست دادن فینال‌هایی تلخ و فراموش نشدنی.
سال ۲۰۱۶ بود که بسیاری بر این باور بودند که طلسم مسی و آلبی‌سلسته در فینال کوپا‌آمه‌ریکا شکسته خواهد شد. مسی قرار بود آخرین ضربه پنالتی را به ثمر برساند. بازی با شیلی درست مثل سال قبل به ضربات پنالتی کشیده شده بود و ضربه ستاره کاتالان‌ها در ترکیب تیم ملی آرژانتین می‌توانست یک قهرمانی دلچسب و شیرین، آن‌هم بعد از ناکامی در دو فینال حساس و فراموش نشدنی (فینال جام جهانی ۲۰۱۴ و شکست به آلمان، فینال کوپا‌آمه‌ریکا ۲۰۱۵ و شکست به شیلی) را برای آلبی‌سلسته به همراه داشته باشد، اما ضربه شماره ۱۰ راه‌راه‌پوشان به بیرون رفت تا یک ناکامی دیگر در پرونده مسی در تیم ملی آرژانتین ثبت شود و ستاره آبی‌واناری‌های اسپانیا تصمیم به خداحافظی از فوتبال بگیرد. مسی البته چند ماه بعد از تصمیم خود گذشت و بار دیگر لباس آلبی‌سلسته را بر تن کرد، اما در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه هم نتوانست به ناکامی‌های خود در تیم ملی آرژانتین پایان دهد و آلبی‌سلسته که برای صعود از مرحله گروهی به دردسر افتاده بود در مرحله بعد به فرانسه، قهرمان این جام باخت و حالا کوپا‌آمه‌ریکای ۲۰۱۹ نهمین تلاش مسی برای فتح جام با آلبی‌سلسته است و باید دید کاپیتان مسی می‌تواند تحت هدایت لیونل اسکالونی به ناکامی‌های خود برای کسب عنوان قهرمانی با تیم ملی آرژانتین پایان دهد یا نه. موفقیتی که دستیابی به آن در سرزمین قهوه بدون شک قهرمانی فراموش نشدنی خواهد شد، خصوصاً که آلبی‌سلسته بعد از سال ۱۹۹۳ دیگر هرگز موفق به کسب عنوان قهرمانی در این رقابت‌ها نشده و سال‌های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ نیز که به فینال راه یافت، هر دو بار در ضربات پنالتی به شیلی باخت تا این ناکامی به نقطه پایان نرسد.

تلاش تیته برای پایان دادن به حسرت ۱۲ ساله!

میزبانی این دوره از رقابت‌های کوپا برعهده برزیل است. تیمی که آخرین بار سال ۲۰۰۷ جام قهرمانی این مسابقات را بالای سر برد و بعد از آن دیگر این موفقیت تکرار نشد. اما حالا بعد از سال‌ها امیدوارند تا با استفاده از پوئن میزبانی بتوانند بعد از ۱۲ سال موفق به بالا بردن جام قهرمانی در خانه شوند. سلسائو پیش از این هر چهار باری که میزبانی تورنمنت اول قاره امریکای جنوبی را برعهده داشت، موفق به فتح آن شده بود، اما این تیم در سه کوپا و سه جام جهانی اخیر نتایج ضعیفی را به نمایش گذاشت و حالا تیته امیدوار است با تیمی باتجربه، جام را در خانه بالای سر ببرد، به طوری که برخلاف سال گذشته که دوگلاس کاستا را به دلیل پرتاب آب دهان در یکی از بازی‌های سری آ. از فهرست تیم ملی خط زد، نه فقط نیمار را با وجود حرکت ناشایسته‌اش نسبت به یک هوادار در پایان فینال جام حذفی فرانسه دعوت کرد، بلکه فرناندینیو هافبک منچسترسیتی را هم که از سوی مطبوعات برزیلی به عنوان مقصر اول شکست برابر بلژیک معرفی شده بود با وجود تصمیم بر بازنشستگی به حضور دوباره در جمع طلایی‌پوشان راضی کرده، شاید، چون سرنوشت تیته برای ادامه حضور روی نیمکت تیم ملی برزیل به نتیجه این تورنمنت بستگی دارد!
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار