کد خبر: 956195
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۵
نائب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معدن استان اردبیل:
نائب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معدن و کشوری استان اردبیل گفت: به منظور تسهیل‌بخشی حوزه تجاری بین دو کشور ایران و آذربایجان٬کمیته داوری تجاری در اردبیل و باکو راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، بهروز پورسلیمان در دیدار با مسئولان اتاق بازرگانی اردبیل اظهار داشت: طبق هدفگذاری‌ها و رایزنی‌های انجام یافته به منظور تسهیل‌بخشی حوزه تجاری بین دو کشور ایران و آذربایجان٬کمیته داوری تجاری در اردبیل و باکو راه‌اندازی می‌شود.

وی با اشاره به این که بازار هدف 370 متر مربع مرز مشترک با کشور آذربایجان است بیان کرد: این مرز به عنوان وجه اشتراک‌های فرهنگی و اعتقادی این کشور نیز به شمار می‌رود و با توجه به این که در سال‌های گذشته تاجران ایرانی با آذربایجان به صورت سنتی و بدون قرارداد معامله می‌کردند و همواره با مشکلات زیادی در این زمینه رو به رو بوده‌اند و لزوم ایجاد کمیته داوری احساس می‌شد.

نائب رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معدن و کشورزی استان اردبیل با اشاره به قراردادهای اعتباری با آذربایجان نیز گفت: متاسفانه تاکنون برخی فعالان اقتصادی ما در معامله با آذربایجان قرارداد رسمی نداشته‌اند و اعتباری کار می‌کردند و نمی‌توانستند به حق واقعی خود در قرار دادها برسند که این مسئله نیازمند رفع و رجوع بود.

پورسلیمان تصریح کرد: ارائه آموزش‌های لازم و پایه برای برای انجام تجارت و وجود قرارداد الزامی است و از لحاظ حقوقی بندها را به فعالان اقتصادی توضیح داد که قراردادها باید توسط وکیل حقوقی تنظیم شود تا حکمیت قرارداد با کمیته داوری اتاق بازرگانی ایران باشد تا درصورت ایجاد مشکلات تجاری بتوانیم قدم‌های موثری در این راستا برداریم و این تنش‌ها و اختلافات مابین در دو کشور حل شود.

وی بیان کرد: اگر نتوانیم مشکلات تجاری را در اسرع وقت برطرف کنیم بدون شک با مشکلات بیشتری روبه‌رو خواهیم شد که عواقب نافرجامی به دنبال خواهد داشت که این موضوع نیازمند مدیریت ویژه و اساسی برای حل موانع است و باید در این زمینه تصمیمات ویژه و اساسی اتخاذ شود تا بتوانیم موانع را در این زمینه برطرف کنیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر