کد خبر: 956186
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۶
احداث پایگاه قهرمانی رشته قایقرانی آب‌های خروشان
رئیس هیات قایقرانی کردستان گفت: تابستان امسال اردوی تیم ملی بزرگسالان قایقرانی در مریوان برگزار خواهد شد.

سهیل فضل‌وزیری در گفت‌وگو با خبرنگار جوان در سنندج اظهار کرد: در چهار سال گذشته حتی یک دوره مسابقات نبوده که قایقرانان کردستانی در رده‌های سنی مختلف در آن شرکت نکرده باشند.

وی از استعداد ورزشکاران کردستانی در رشته‌های کانو، کایاک، آب‌های آرام و روئینگ نام برد و افزود: در حال حاضر چهار ورزشکار مریوانی در رشته‌های ذکر شده در سطح ملی مشغول به فعالیت هستند.

فضل‌وزیری ادامه داد: در سال 96 نزدیک به 17 اردو در رده سنی بزرگسالان در شهرستان مریوان برگزار کردیم و برای تابستان امسال نیز در برنامه داریم که میزبان اردوی تیم ملی بزرگسالان قایقرانی در مریوان باشیم.

رئیس هیات قایقرانی کردستان خاطرنشان کرد: با توجه به وجود استعداد‌های بالقوه رشته روئینگ در استان تجهیزات این رشته در کردستان بسیار کم است و این نبود امکانات می‌تواند به ورزش قایقرانی در استان لطمه بزند.

وی افزود: شهرستان قروه امسال برای اولین بار میزبان مسابقات قهرمانی کشور دربخش کاناپولوی تیمی است.

فضل‌وزیری در ادامه تصریح کرد: دراگون‌بوت کردستان در حال حاضر حرف اول را در بین تیم‌های کشور می‌زند و مصداق آن قهرمانی تیم دراگون‌بوت کردستان در مسابقات گرجستان است.

وی ادامه داد: شهرستان مریوان به دلیل برخورداری از ظرفیت‌ها و استعداد‌های قایقرانی، پایگاه قهرمانی رشته روئینگ کشور شده است.

رئیس هیات قایقرانی کردستان در ادامه اظهار کرد: در حال حاضر پنج نفر از تیم 10 نفره قایقرانی کشور از استان کردستان هستند.

وی به استعدادیابی در کردستان اشاره و ادامه داد: به کمک آموزش و پرورش می‌خواهیم استعداد‌های ورزشی استان را کشف و از آنها در راه کمک به ورزش استان استفاده کنیم.

فضل‌وزیری در پایان به احداث پایگاه قهرمانی آب‌های خروشان در شهرستان سروآباد اشاره کرد و افزود: با توجه به فراهم بودن شرایط و وجود رودخانه‌های خروشان در این شهرستان، مجوز احداث پایگاه قهرمانی رشته قایقرانی آب‌های خروشان از فدراسیون دریافت کرده‌ایم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر