کد خبر: 956146
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۰:۲۶
تقابل آنکارا - قطر با محور قاهره - ابوظبی- ریاض در شمال آفریقا شدت می‌گیرد
ژنرال خلیفه حفتر، فرمانده نیرو‌های موسوم به «ارتش ملی لیبی» تهدید کرد که هر کشتی ترکیه‌ای را که به سمت بنادر غربی لیبی حرکت کند، هدف قرار خواهد داد.
سرویس بین الملل جوان آنلاین:  به نوشته روزنامه الشرق‌الاوسط، خلیفه حفتر این اقدام را در راستای ممانعت از رسیدن سلاح به دست نیرو‌های دولت وفاق ملی مستقر در طرابلس اعلام کرده و به نیروی دریایی تابع خود دستور داده است آب‌های منطقه‌ای اطراف بنادر را به شدت تحت نظر داشته باشند. سرتیپ فرج المهدوی، رئیس ستاد نیروی دریایی «ارتش ملی لیبی» نیز تهدید کرده است که هر کشتی (به خصوص کشتی‌های ترکیه‌ای) که به سمت بنادر غربی لیبی حرکت کند را هدف قرار خواهد داد. این تهدیدات درحالی صورت می‌گیرد که ترکیه روز شنبه یک محموله سلاح را با یک کشتی در ساحل طرابلس تخلیه کرد. در تصاویر منتشر شده ده‌ها خودروی ضد مین ساخت ترکیه از نوع «بی.‌ام. سی کرپی» دیده می‌شد که از کشتی «آمازون» ترکیه تخلیه شده بودند.
خبرگزاری فرانسه نیز همان زمان گزارش داد که دولت «فائز السراج» نیرو‌های خود را به خودرو‌های زرهی و سلاح‌های پیشرفته مجهز کرده است. سخنگوی دولت سراج نیز ورود این سلاح‌ها را تأیید کرد. پارلمان دولت مستقر در «طبرق» نیز که حامی خلیفه حفتر است، روز یک شنبه در بیانیه‌ای ترکیه و قطر را به حمایت از نیرو‌های «القاعده» و «داعش» در طرابلس متهم کرد و از شورای امنیت خواست ترکیه را به دلیل «زیر پا گذ اشتن تحریم تسلیحاتی لیبی» تنبیه کند. ورود سلاح‌های ترکیه به طرابلس، بیش از پیش حضور دیگر کشور‌ها در درگیری‌های لیبی را نشان می‌دهد، یک طرف قطر و ترکیه که در کنار دولت «نجات ملی» به ریاست «فائز السراج» ایستاده‌اند و طرف دیگر کشور‌های همسو با عربستان سعودی که از نیرو‌های خلیفه حفتر و دولت مستقر در «طبرق» حمایت می‌کنند. از سوی دیگر پایگاه خبری الدفاع العربی، نیز گزارش داده که اردن هم خودرو‌های زرهی در اختیار نیرو‌های خلیفه حفتر قرار داده است. پیش از این بار‌ها جنگنده‌های مصری و اماراتی به نفع خلیفه حفتر مواضع نیرو‌های «وفاق ملی» را بمباران کرده‌اند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار