کد خبر: 956131
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۴
مشاور رئیس جمهور:
مشاور رئیس‌جمهور گفت: جوابی که ما دادیم و اقداماتی که سیاست خارجه و سیاست دفاعی ما انجام می‌دهند این است که امریکا را به شرایطی ببریم که نتواند ما را از جنگ بترساند و نتواند به تحریم ادامه بدهد.
سرویس سیاست جوان آنلاین: حسام‌الدین آشنا، مشاور رئیس‌جمهور و رئیس مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست‌جمهوری در گفت‌و‌گو با تسنیم، درباره وضعیت فعلی منطقه، مطرح شدن بحث جنگ توسط امریکایی‌ها و از طرف دیگر عنوان نمودن مذاکره از سوی آن‌ها و برنامه دولت در این رویارویی، گفت: چیزی که به جمهوری اسلامی ایران مربوط می‌شود این است که ما دو مسئله را با هم می‌خواهیم؛ یکی اینکه اجازه نمی‌دهیم در این منطقه جنگ بشود و دوم اجازه نمی‌دهیم که تحت تحریم بمانیم. وی افزود: پاسخ ما به ایالات متحده، «نه به جنگ و نه به تحریم» است. ایالات متحده از ترس جنگ می‌خواهد ما را با پذیرش شرایط تحریم وادار به مذاکره کند. جوابی که ما دادیم و اقداماتی که سیاست خارجه و سیاست دفاعی ما انجام می‌دهند این است که امریکا را به شرایطی ببریم که نتواند ما را از جنگ بترساند و نتواند به تحریم ادامه بدهد و این همان پیچیدگی‌ای است که ما با آن مواجهیم.
مشاور رئیس‌جمهور تصریح کرد: برای اینکه این مسئله را حل کنیم هیچ چاره‌ای جز تقویت وحدت درونی نداریم. امریکا تنها در صورتی موفق می‌شود که امید پیدا کند فشار‌هایی که در منطقه و فشار‌هایی که به اقتصاد ما وارد می‌کند موجب یک آشفتگی اجتماعی بشود و اگر این اتفاق نیفتد تمام تلاش‌های امریکا بی‌اثر خواهد بود.
آشنا همچنین درپاسخ به این سؤال که علت مشکلات و وضعیت کنونی کشور مربوط به تحریم و یا ناکارآمدی داخلی می‌شود، خاطرنشان کرد: همیشه تناسبی بین فشار‌های خارجی و میزان توانمندی ما در پاسخ به مشکلات خارجی و داخلی خودمان وجود دارد. ما حتماً مشکلات داخلی، مشکلات مدیریتی و مشکلات در کارآمدی داریم ولی بحث این است که وقتی تحریم فشار می‌آورد، آیا امکان بازنگری در سیاست‌ها و بازنگری در توانمندی خود را داریم یا نداریم؟ وی گفت: این مسئله کلیدی است که اتفاقاً می‌شود اقدامات سخت و تصمیمات بنیادین را در شرایطی گرفت که مردم احساس می‌کنند که چاره‌ای جز تصمیمات سخت نیست، پس می‌توانیم این تهدید را با گرفتن تصمیماتی که مردم احساس می‌کنند کارایی نظام می‌تواند در شرایط سخت افزایش پیدا کند، به فرصت تبدیل کنیم.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار