کد خبر: 955821
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۲
دادگاه متهمان پدیده به مرحله هفتم رسیده است؛ پرونده‌ای با ۱۳۰‌هزار سهامدار شاکی که طبق گفته رئیس دادگاه رسیدگی به جرائم اخلالگران در نظام اقتصادی کشور مستقر در مشهد برای اعلام شکایت علیه متهمان پرونده شرکت پدیده، نیازی به مراجعه حضوری سهامداران نبوده و دادگاه ویژه و همچنین دادستانی مشهد به عنوان مدعی العموم راساً حافظ منافع تمامی شکات، سهامداران و مالباختگان بوده است.
نیره ساری
سرویس جامعه جوان آنلاین: طبق آنچه دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان رضوی می‌گوید برخی به دنبال جوسازی هستند، اما غلامعلی صادقی به این افراد هشدار داد، دست از اقدامات خود بردارند و در مسیر اجرای قانون سنگ‌اندازی نکنند و در کنار آن به سهامداران این پرونده اطمینان خاطر داد دستگاه قضایی تحت تأثیر اینگونه جوسازی‌ها و فضاسازی‌ها قرار نخواهد گرفت و به وظیفه خود عمل خواهد کرد.
دادگاه پدیده در حال حاضر در مرحله هفتم به دفاعیات محسن پهلوان، متهم ردیف اول این پرونده رسیده است. وی ضمن قبول ایرادات و اشتباهات خود از سهامداران و مقامات قضایی عذرخواهی کرد و گفت: چنانچه خلافی صورت گرفته به گردن من است. این اظهارات در حالی است که بنا به اقاریر بعضی از متهمان در دادگاه، چنانچه اقدامات پیشگیرانه دستگاه قضایی نبود؛ فاجعه‌ای به مراتب بزرگتر رقم می‌خورد.
رئیس دادگاه رسیدگی به جرائم اخلالگران در نظام اقتصادی کشور مستقر در مشهد متذکر شده است: همانگونه که قبلاً نیز اعلام شده برای اعلام شکایت علیه متهمان پرونده شرکت پدیده، نیازی به مراجعه حضوری سهامداران نبوده و دادگاه ویژه و همچنین دادستانی مشهد به عنوان مدعی العموم راساً حافظ منافع تمامی شکات، سهامداران و مالباختگان خواهد بود.
نمایندگان تعدادی از شکات با تشریح صدمات مادی و معنوی که به دلیل تخلفات متهمان متوجه آنان شده‌است، با ابراز رضایت از روند پیگیری‌های مسئولان قضایی، خواستار مجازات متهمان شدند. بار دیگر قاضی به بدهکاران پدیده و کسانی که اموالی از این شرکت در اختیار دارند، تذکر داد که با نظارت دادگاه نسبت به بازگرداندن این اموال و بدهی‌ها اقدام کنند.
دادگاه هفتم به دفاعیات محسن پهلوان رسیده است. مستنداتی با موضوع نحوه عملکرد متهم ردیف اول در صحن علنی دادگاه پخش شد، پس از پخش مستندات پرونده در صحن علنی دادگاه، حسابرس ویژه پرونده به ارائه مدارک مربوط به تخلفات صورت پذیرفته در شرکت پدیده توسط متهم ردیف اول پرداخت.
محسن پهلوان با حضور در جایگاه متهم گفت: دیپلم ردی هستم، تبلیغات را خودمان انجام می‌دادیم و چنانچه منع قانونی داشته برعهده من است، روزانه بالغ بر هزار فقره چک صادر می‌کردیم، چنانچه خلافی صورت گرفته به گردن من است. من اشتباه کردم و مردود شدم و از مردم، سهامداران و مقامات قضایی عذرخواهی می‌کنم، ایراداتی داشتم و قبول دارم. متهم ردیف اول گفت: با پذیرش اشتباهات و عذرخواهی مجدد از مردم و مقامات قضایی به دلیل مشکلات متعددی که برای آن‌ها به وجود آوردم؛ از دادگاه محترم پوزش می‌طلبم.
وی در حالی ادعا می‌کند که اشتباهات را پذیرفته و گردن گرفته است که طبق نظر کارشناسی، اقدامات متهمان عمدتاً به نفع خودشان ساماندهی شده بود و بنا به اقاریر بعضی از متهمان در دادگاه، چنانچه اقدامات پیشگیرانه دستگاه قضایی نبود، فاجعه‌ای به مراتب بزرگتر رقم می‌خورد.
برگزاری دادگاه متهمان پدیده در حالی به قوت خود ادامه می‌دهد که غلامعلی صادقی، دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان رضوی با اشاره به تلاش عده‌ای برای اخلال در روند احقاق حقوق شکات می‌گوید: با کسانی که به دنبال جوسازی هستند اتمام حجت می‌کنیم و به آن‌ها هشدار می‌دهیم که دست از اقدامات خود بردارند و در مسیر اجرای قانون سنگ اندازی نکنند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار