کد خبر: 955672
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۷
برای اولین بار در کشور صورت می‌گیرد
مجموعه مرکز فناوری‌های هوشمند کسب‌و‌کار‌های حوزه مدیریت شهری با همکاری دانشگاه شریف و شهرداری تهران برای توسعه و ایجاد اشتغال جوانان راه‌اندازی می‌شود.
سرویس جامعه جوان آنلاین: شهردار منطقه ۹ با تشریح آخرین وضعیت در احداث و تکمیل پروژه‌های عمرانی گفت: ظرف یک‌سال گذشته بیش از ۸۴ پروژه عمرانی، منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای را به نتیجه رساندیم که فردا هم ۱۴پروژه باقیمانده از این ۸۴ پروژه افتتاح خواهد شد.
سیدعلی مفاخریان افزود: مرکز فناوری‌های هوشمند شهری ترکیبی از حضور استارت‌آپ‌های حوزه شهری خواهد بود و با همکاری دانشگاه شریف و سازمان فناوری اطلاعات شهرداری تهران احداث شده و در این هفته به بهره‌برداری خواهد رسید. این مجموعه برای اولین بار در تهران بنا گذاشته شده است.
وی گفت: در این مرکز استارت‌آپ‌های شهری را خواهیم داشت که از گروه‌های استارت‌آپی در آن فعالیت خواهند کرد و کسب‌و‌کار‌های شهری را پوشش می‌دهند و تجاری‌سازی محصولاتی که بتوانند در عرصه‌های بین‌المللی فعالیت نمایند را در دستور کار دارند.
مهدی کریمی، رئیس دبیرخانه فدراسیون توسعه سیاست‌های علوم و فنون کشور‌های اسلامی هم که در این نشست حضور داشت، در توضیح بیشتر این مرکز فناوارانه گفت: برای تحقق برنامه‌های افق ۱۴۰۴ نیازمند یک حرکت جهادی برای جوانان هستیم که این مرکز در منطقه ۹ مبدأ اقدامات جهادی برای فناوری‌های نوین شهری در کشور است و این قول را می‌دهم که منطقه ۹ در کسب‌و‌کار‌های اینترنتی شهری زبانزد بشود. مرکز رشد و توسعه کارآفرینی شهری به صورت جدی به اقتصاد و اشتغال جوانان کمک شایانی خواهد کرد.
در ادامه شهردار منطقه ۹ در تشریح روند اجرایی پروژه زیرگذر استاد معین نیز گفت: این پروژه پس از توقف دو سال و نیمه در سال ۱۳۹۶ بار دیگر و همزمان با کار طراحی اجرای آن نیز دنبال شد و در حقیقت این پروژه به صورت نهایی تونلی اجرا می‌شود و متولی آن معاونت فنی و عمرانی شهردای تهران است. بنا به وعده این معاونت این پروژه تا ۲۲ بهمن سال جاری به افتتاح خواهد رسید.
وی افزود: در بخش شمالی پروژه که به صورت تونلی در خیابان آزادی قرار گرفته حفاری آن به اتمام رسیده و امیدواریم مجموعه فعالیت‌های باقیمانده با توجه به محدودیت‌های مالی تا پایان سال انجام شود.
شهردار منطقه ۹ در تشریح آخرین وضعیت برج آزادی نیز گفت: میدان آزادی شامل چند آب‌نمای مختلف در حاشیه و مرکز میدان است. آب‌نمای رینگ بیرونی حدود ۲۰سال بود که خاموش بود، اما نهایتاً در ۲۲ بهمن سال‌گذشته این آب‌نما‌ها بار دیگر فعال شدند.
وی در خصوص پادگان جی نیز گفت: ادامه خیابان استاد معین از داخل پادگان جی عبور می‌کند. این پروژه کار عملیاتی‌اش به اتمام رسیده و تنها اجرای یک پل باقی مانده آن هم ظرف یک ماه آینده به اتمام می‌رسد، اما ادامه مسیر بزرگراه یادگار امام از داخل پادگان جی تا میدان فتح به دلیل محدودیت منابع مالی فعلاً در اولویت دوم شهرداری تهران قرار گرفته است. این تدبیر بر این اساس بود که در حال حاضر تمرکز روی پروژه‌هایی قرار گرفته که تحقق آن‌ها در زمان کوتاه‌تری امکان‌پذیر است، به این ترتیب پروژه‌های نیمه تمام به اتمام می‌رسد و بعضاً وارد پروژه جدیدی می‌شویم.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار