کد خبر: 955579
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۹
سرمربی پیشین تیم ملی وزنه‌برداری معلولان گفت: تغییر کادر فنی وزنه‌برداری معلولان در سال کسب سهمیه بازی‌های پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو کار درستی نبود.
سرویس ورزشی جوان آنلاین: علی اصغر رواسی افزود: از سال ۷۳ که تیم وزنه‌برداری معلولان را تشکیل دادم مرتب در این تیم با تغییر کادر فنی مواجه بودیم، واقعاً از این هم تغییرات خسته شدم. متأسفانه هر زمان در این تیم تغییراتی از نظر کادر فنی صورت می‌گیرد و تیم نتیجه نمی‌گیرد، دوباره فدراسیون به سراغ من می‌آید. در نخستین اردوی تیم ملی نیز زمانی که به من گفتند قرار است ۴ مربی در اردو حضور داشته باشند تا از بین آن‌ها سرمربی مشخص شود متوجه شدم که فدراسیون دوباره دنبال انتخاب سرمربی جدید است.

وی گفت: من زمانی که بعد از پارالمپیک ریو مسؤولیت این تیم را برعهده گرفتم، تیم وزنه‌برداری کاملاً از هم پاشیده بود و جایگاه خود را از دست داده بود. با برنامه‌ریزی علمی که روی این تیم انجام دادم توانستم این تیم را دوباره احیا و در مکزیک قهرمان جهان کنم. حتی الان شرایط این تیم به گونه‌ای است که یک وزنه بردار در دو وزن رنکینگ جهانی دارد.

سرمربی پیشین تیم ملی وزنه‌برداری معلولان اضافه کرد: تغییرات در کادر فنی وزنه‌برداری آن هم زمانی که تیم در حال آماده سازی خود برای شرکت در مسابقات کسب سهمیه پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو است، کار اشتباه و غیر اخلاقی بود. اگر فدراسیون به دنبال تغییر کادر فنی بود این کار را باید به بعد از بازی‌های پارالمپیک واگذار می‌کرد، نه این که نزدیک مسابقات جهانی و پارالمپیک به دنبال تغییر سرمربی تیم وزنه برداری باشند. الان زمان تغییر سرمربی نبود.

رواسی تصریح کرد: بعد از ۲۵ سال سرمربیگری تیم وزنه‌برداری معلولان واقعاً درست است که الان به عنوان مربی در کنار تیم باشم؟ من در این سال‌ها هر زمان در رأس تیم قرار گرفتم، کارنامه موفقی داشتم و تیم را قهرمان جهان و پارالمپیک کردم. بعد از پارالمپیک لندن در رأس تیم نبودم، متأسفانه تیم در ریو چهارم شد فدراسیون از من درخواست کرد که دوباره سرمربیگری تیم را بر عهده بگیرم که در مدت حضورم دوباره توانستم این تیم را به جایگاه اولش بازگردانم. حال نمی‌دانم سرمربی که عملکردش موفق بوده چرا باید چنین برخوردی با او شود. من برای قهرمانی تیم در پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو برنامه داشتم و هدف‌گذاری اصلی من این بازی‌ها بود.

وی در پایان با آرزوی موفقیت برای حسین توکلی و رئیس انجمن وزنه‌برداری معلولان گفت: کاری که فدراسیون با من انجام داد کار اخلاقی و انسانی نبود، امید دارم تیم با این جابجایی در پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو لطمه نخورد. البته تجربه نشان داده هر زمان این تیم به دست افراد غیرمتخصص افتاده از قهرمانی دور شده است.
منبع: ایسنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار