کد خبر: 955489
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۹
رئیس پلیس راهور استان مرکزی عنوان نمود:
رئیس پلیس راهور استان مرکزی  گفت :کاهش تلفات و تصادفات استان براساس حوادث ترافیکی، کنترل هوشمند ترافیک الویت  برنامه‌های پلیس راهور استان در سال جاری  است.

رئیس پلیس راهور استان مرکزی  گفت :کاهش تلفات و تصادفات استان براساس حوادث ترافیکی، کنترل هوشمند ترافیک الویت  برنامه‌های پلیس راهور استان در سال جاری  است.

سیدعلی حسینی رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی استان مرکزی در نشستی با اصحاب رسانه اظهار کرد: جانمایی نصب و نصب دوربین‌های کنترل ترافیک و تخلفات راهنمایی و رانندگی در شهر اراک انجام شده است.

رئیس پلیس راهور استان مرکزی با اشاره به اینکه روزانه در معابر درون شهری استان 17 نفر مصدوم می‌شوند، گفت: 41 درصد متوفیان و 40 درصد مجروحان ناشی از تصادفات درون شهری، مربوط به عابران پیاده است. 

حسینی متاسفانه سالیانه در کشور در حوادث ترافیکی قریب به 16 هزار نفر کشته و 300 هزار نفر مصدوم می‌شوند که این وضعیت زیبنده کشور نیست چراکه این افراد سرمایه‌های اجتماعی هستن، از طرفی با توجه به آسیب پذیر بودن قشر جوان در این عرصه و تلفات و ضایعات جانی که به این قشر تحمیل می‌شود، در مجموع آسیب‌هایی به جامعه تحمیل خواهد شد. 

وی ادامه داد: روزانه در معابر درون شهری استان 17 نفر مصدوم می‌شوند که بیشترین علت تصادفات در سطح استان مربوط به عدم رعایت حق تقدم با 30 درصد و عدم توجه به جلو و عدم رعایت فاصله طولی با 23 درصد است. 

رئیس پلیس راهور استان مرکزی در خصوص علت بروز تصادفات در درون شهرها خاطرنشان کرد: وجود میدان‌ها، تقاطع‌ها و فرعی به اصلی‌هایی که در معابر شهری بیش از معابر برون شهری است، از جمله علت‌های بروز تصادف در درون شهرهاست. 

رئیس پلیس راهور استان مرکزی در خصوص نصب سرعت‌گیرها در سطح شهر خاطرنشان کرد: شهرداری و پلیس با نصب برخی از سرعت‌گیرها مخالف هستند، چراکه از استانداردهای لازم برخوردار نیستند که در این خصوص رویکرد پلیس راهور و شهرداری بر این است که ابتدا تمام سرعت گیرهایی که بدون رعایت اصول فنی نصب شده‌اند مجددا با جانمایی دقیق نصب شوند . 

 حسینی اضافه کرد: یکی از موضوعاتی که مردم با آن درگیر هستند و بواسطه آن به چالش کشیده می‌شوند مربوط به پلاک‌هاست، پلاک متعلق به فرد بوده و به خودرو تعلق ندارد در نتیجه ضروری است که هنگام نقل و انتقال حتما پلاک اخذ شده و در اختیار خریدار قرار نگیرد. سال جاری بخش عمده‌ای از مراجعات قضایی یا توقیفات به سبب عدم تعویض پلاک بوده است. 

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار