کد خبر: 955392
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۲
فرمانده انتظامی مریوان
فرمانده انتظامی مریوان گفت: عاملان برداشت غیرمجاز از حساب‌های بانکی که از طریق ایجاد درگاه جعلی بیش از 10 میلیارد ریال از حساب شهروندان 5 استان برداشت کرده بودند، شناسایی و دستگیر شدند.

سلمان حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار جوان در سنندج اظهار کرد: اعضای یک باند برداشت غیرمجاز از حساب‌های بانکی که از طریق ایجاد درگاه‌های جعلی بیش از 10 میلیارد ریال را از حساب شهروندان 5 استان برداشت کرده بودند در مریوان شناسایی و دستگیر شدند.

وی خاطرنشان کرد: در پی مراجعه تعدادی از شهروندان مریوان به ماموران پلیس فتا و بیان این نکته که مبالغی از حساب بانکی آنها برداشت شده است، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس قرار گرفت.

فرمانده انتظامی مریوان اضافه کرد: با انجام اقدامات پلیسی دو نفر از سرشاخه‌های اصلی این باند در مریوان شناسایی و در یک عملیات دستگیر شدند.

حیدری افزود: با بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد اعضای این باند به صورت سازمان‌یافته با طریق ایجاد درگاه‌های جعلی در فضای مجازی مشخصات کارت عابربانک‌ افراد را به دست آورده و از حساب بانکی آنها برداشت می‌کردند.

وی عنوان کرد: این افراد بعد از برداشت حساب‌ها به صورت حواله‌های ارزی مبلغ را به حساب عوامل خود در خارج از کشور واریز می‌کردند.

فرمانده انتظامی مریوان گفت: با توجه به گستردگی فعالیت اعضای این باند در استان‌های کردستان، همدان، تبریز، تهران و زنجان در مجموع 10 میلیارد ریال از حساب بانکی شاکیان برداشت شده است.

حیدری به منظور پیشگیری از تکرار این دست جرائم به شهروندان توصیه کرد، در  خریدهای اینترنتی به صورت جدی دقت داشته باشند و از خرید از درگاه‌هایی که اطلاعی مبنی بر واقعی و یا جعلی‌بودن آن ندارند خودداری کنند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر