کد خبر: 955351
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۳
هفتاد و دومین دوره جشنواره فیلم کن کارش را با نمایش فیلم «مرده‌ها نمی‌میرند» ساخته جیم جارموش آغاز کرد.
سرویس فرهنگ و هنر جوان آنلاین: از این فیلم به نوعی به عنوان فیلمی ضدترامپ یاد شده، زیرا زامبی‌ها بر اثر تغییرات آب و هوایی ایجاد شده‌اند و در عین حال به شعار «امریکا را بزرگ می‌کنیم» با شعار «امریکا را دوباره سفید می‌کنیم» ارجاع داده است.
به گزارش مهر به نقل از ورایتی، جشنواره کن با رژه بازیگران فیلم جدید جیم جارموش که درباره زامبی‌ها ساخته شده روی فرش قرمز این رویداد، کار خود را آغاز کرد.
بیل موری، آدام درایور و سلنا گومز از جمله بازیگران فیلم «مرده‌ها نمی‌میرند» جیم جارموش بودند که بیرون کاخ جشنواره روی فرش قرمز رفتند و جشنواره فیلم کن ۲۰۱۹ را شروع کردند.
در این افتتاحیه آلخاندرو گونزالس ایناریتو کارگردان برنده اسکار برای «بردمن» و «بازگشته از گور» نیز روی صحنه رفت و قدرت آزادی‌بخش سینما را تحسین کرد و افزود: داستان‌ها و ایده‌ها می‌توانند زندگی‌ها را عوض کنند، این تجربه مشترک زیباست.
ایناریتو که ریاست هیئت داوران جشنواره امسال را هم برعهده دارد، ساعتی پیش از افتتاحیه در نشست رسانه‌ای خود درباره سیاست‌های ترامپ هشدار داده بود.
روی صحنه یک صندلی خالی به یاد آنیس واردا بانوی فقید سینمای فرانسه که به تازگی فوت شد قرار گرفته بود که رویش نام وی درج شده بود.
 
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار