کد خبر: 955193
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۱:۰۰
نماینده دادستان خطاب به متهم پرونده بانک سرمایه:
اولین دادگاه سرمایه‌گذار دوشنبه‌های شهرزادی و داماد شریعتمداری وزیر کار! از سعه‌صدر قاضی تشکر کرد، اما می‌گفت: رابطه‌اش با نماینده دادستان شکر آب است. به ظاهر دفاع می‌کرد، اما رسماً فضای دادگاه را با سکانس یک فیلم اشتباه گرفته بود. مسیر جایگاه متهم تا میز قاضی را در طول سه ساعت بار‌ها و بار‌ها طی کرد تا مدارک ارائه کند. در همین رفت و آمد‌ها هم خطاب به نماینده دادستان چند بار گفت: شما ناراحت هستید من مدارک ارائه می‌کنم. این در حالی است که در بین دفاعیات می‌گفت: من از آقای قهرمانی می‌ترسم، تهدید کردند آبرو می‌برند!
نيره ساری
سرویس جامعه جوان آنلاین: خود را عصبی مزاج توصیف و اینگونه وانمود می‌کرد، تلاش می‌کند عصبی نشود و حرفی به نماینده دادستان نزند. از برگزاری دادگاه علنی خوشحال بود و ادعا داشت، نمی‌خواهد به حاشیه بپردازد، اما در گوشه‌ای از سکانس دفاعیه خود گفت: «من بچه حزب‌اللهی ریشو امروز باید از حیثیت یک مجموعه دفاع کنم.» هادی رضوی متهم به اخلال در نظام اقتصادی بوده که طبق گفته نماینده دادستان از ماجرای پرداخت رشوه به مدیران بانک سرمایه بدون تودیع وثیقه حدود ۱۰۷ میلیارد تومان از شبکه بانکی خارج و صرف عیش و نوش، سفر‌های خارجی و خودرو‌های لوکس کرده است! اما خودش ادعا داشت از این رقم ۲۷میلیارد تومان ضمانتنامه بوده که داده نشده است و از ۸۰ میلیارد باقیمانده ۲۲ میلیارد تومان پول نقد و املاک ارائه شده است، اما طبق گفته قهرمانی نماینده دادستان ملک مورد نظر فاقد صلاحیت جغرافیایی است.
روز گذشته اولین دادگاه رسیدگی به اتهامات سیدمحمد هادی رضوی و ۳۰ متهم دیگر بانک سرمایه به ریاست قاضی مسعودی‌مقام برگزار شد. دادگاه با قرائت کیفرخواست هادی رضوی کلید خورد.

اتهامات هادی رضوی
طبق گفته قهرمانی نماینده دادستان متهم سیدهادی رضوی ۱۲۰ میلیارد تومان به بانک سرمایه بدهکار بوده و از طریق گران‌نمایی ملک به مبلغ ۱۲۵ میلیارد تومان، از بانک سرمایه ۵میلیارد تومان طلبکار شده و چندین چک بابت طلب خود از بانک سرمایه دریافت و بابت بدهی خود به شهرداری ارائه کرده است. به گفته قهرمانی نماینده دادستان، هادی رضوی از شرکت پشتیبانی امور دام اقدام به خرید گوشت، مرغ و دام کرده و بلافاصله آن‌ها را در بازار به فروش رسانده و وجوه حاصل از آن را تصاحب کرده و اکنون شرکت پشتیبانی امور دام اقدام به مطالبه ضمانتنامه کرده است. قهرمانی با قرائت متن کیفر خواست بیان داشت: رضوی از ماجرای پرداخت رشوه به مدیران بانک سرمایه بدون تودیع وثیقه حدود ۱۰۷ میلیارد تومان از شبکه بانکی خارج و صرف عیش و نوش، سفر‌های خارجی و خودرو‌های لوکس کرده است.
رابطه متهم با نماینده دادستان شکر آب بود. این را هادی رضوی در ابتدای دفاعیات بیان کرد. وقتی برای دفاع در جایگاه حاضر شد دو کلمه «سید» و «محمدهادی رضوی» را جدا و محکم ادا کرد تا سیدبودن اون برجسته بیان شود.

پاسخ تند دادستان به رضوی
ماه مبارک رمضان است و باید با تقوا حرف زد، اما بخش اعظمی از دفاعیات رضوی معطوف به این شد که پرونده‌سازی علیه وی صورت گرفته و مدارکی از پرونده‌اش حذف شده و ادعا داشت، هر بلایی خواستند سر پرونده‌اش آوردند. از تهدید صحبت به میان آورد و حتی در بخش‌هایی از صحبت‌هایش گفت، بار‌ها درخواست کرده به دلیل اختلاف با نماینده دادستان، پرونده به فرد دیگری سپرده شود. اظهاراتی که با پاسخ تند نماینده دادستان روبه‌رو شد. قهرمانی در مهلت پاسخ‌دهی به دفاعیت رضوی بیان داشت: آقای رضوی شما مهم نیستید، شما مفسد اقتصادی هستید، اهمیتی در دادسرا ندارید که فکر می‌کنید بازپرس به خاطر شما تغییر کند!
قهرمانی وی را فاقد صلاحیت وام ۶۰ میلیاردی دانست و خطاب به متهم گفت: حد و اندازه آقای رضوی وام ۵ میلیونی ازدواج بوده و بیشتر از این صلاحیت نداشته است.

فامیل بازی به کنار!
رضوی ادعا داشت، حجم مستنداتش زیاد و عجیب است. خود را از زبان دیگران خائن، فاسد و فاسق معرفی می‌کرد و می‌گفت: من برای رد خیانت باید اسناد ارائه دهم. بر همین اساس در طول دفاعیاتش بیش از ۱۰۰ بار مسیر جایگاه متهم تا جایگاه قاضی را رفت و برگشت و هر از چندگاهی هم به نماینده دادستان می‌گفت، چرا ناراحت می‌شوید که من مدارک ارائه کنم؟!
مابین دفاعیاتش هم با اشاره به نسبت فامیلی خود با شریعتمداری گفت: داماد نتانیاهو که نیستم فارغ از اینکه داماد شریعمتداری هستم به اتهاماتم رسیدگی کنید! خود را بچه حزب‌اللهی ریشو معرفی می‌کرد که باید از حیثیت یک مجموعه دفاع کند. از زبان مردم حرف می‌زد و می‌گفت: مردم میگن در قالب ریش، بخور بخور می‌کنن، وقتی عکس تسبیح متهمان پتروشیمی را دیدم، امروز مردد شدم انگشترم را دستم بکنم یا نکنم!
رضوی در بخشی از دفاعیات خود به بحث سرمایه‌گذاری‌های فرهنگی و سینمایی پرداخت و با اشاره به سرمایه‌گذاری ۷ تا ۸ میلیاردی در سریال شبکه خانگی شهرزاد گفت: لاشه پول کثیف نبوده است. اصلاً پشیمان نیستم و افتخارم این است کار فرهنگی انجام دادم، اما در بخش دیگری از دادگاه بیان داشت: من جشنواره مدافعان حرم برگزار کردم، از خودم خجالت می‌کشم، هر اتفاقی را می‌گویند داماد شریعتمداری!
رفت و آمد‌های رضوی به میز قاضی تا ثانیه‌های آخر دفاعیات وی ادامه داشت تا جایی که خود خطاب به قاضی گفت: آقای قاضی اطاله کلام می‌کنم، اما درد دلم زیاد است. التماس کردم دادگاهم علنی برگزار شود، اینجا جایی است که مدارک ارائه کنم و داد بزنم! آقای قهرمانی ناراحتی اشکالی نداره، اما من مقابله با نظام نکردم.
ادامه این دادگاه به روز دوشنبه ۳۰ اردیبهشت‌ماه موکول شد.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۵
0
2
سلام خسته نباشید به دلسوزان این کشور .
تمام عاملان فساد اقتصادی و محتکرین باید از جامعه شریف و دلاور ایران پاک شوند البته پس از مصادره کل اموال محرومیت کامل از امور دولتی خصوصی و اجتماعی... امید به برقراری عدالت اجتماعی واقعی حق نگهدارتان
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۵
0
1
سلام ،تمام مدیران فاسد محتکرین و مفسدان اقتصادی پس از مصادره اموال از همه امور اقتصادی اجتماعی دولتی و خصوصی ممنوع شوند و آنان که فساد کلان دارند به اعدام محکوم شوند چون خیانت آنها کمتر از دشمنی آمریکا و اسراییل نیست
وکیل الرعایا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۷
0
0
استحقاق اشد مجازات را دارد چون لااقل سایر مفسدان اقتصادی ادعای تدین را نداشتند
ناشناس
|
Germany
|
۱۳:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۳۱
0
0
متاسفم برات آقای رضوی
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار