کد خبر: 955115
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۸
مدیرکل اوقاف البرز
مدیرکل اوقاف البرز از برپایی مراسم افطاری ساده در جوار امامزادگان و بقاع متبرکه شاخص این استان خبر داد.

حجت‌الاسلام محمد صالحی، با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب همواره بر گسترش فرهنگ افطاری ساده و پهن کردن سفره‌های بی‌آلایش در ماه مبارک رمضان تأکید کرده‌اند، اظهار کرد: از جمله مزیت‌های سفره‌های افطاری ساده، اجتناب از تجملات، بهره‌مند شدن فقرا و مستمندان از این سفره و تقویت روحیه همدلی، تعاون و کمک به نیازمندان ‌بین آحاد مردم جامعه است.

مدیرکل اوقاف البرز تأکید کرد: در جامعه‌ای که بار تورم روی دوش قشر متوسط و ضعیف آن سنگینی می‌کند، توجه به اقشار نیازمند در اولویت قرار دارد و برگزار کردن این افطاری‌ها به صورت ساده می‌تواند الگوی سبک زندگی اسلامی را در جامعه رواج دهد.

وی به برپایی مراسم افطار ساده در جوار امامزادگان و بقاع متبرکه شاخص استان اشاره کرد و گفت: مراسم افطار در این آستان‌های مقدس بسیار ساده برگزار می‌شود و مردم روزه‌دار پس از اقامه نماز جماعت پای سفره افطار می‌نشینند و علی‌‌رغم ساده بودن مراسم افطاری در این مکان شاهد حضورعده زیادی از روزه‌داران هستیم.

صالحی با بیان اینکه این سفره‌های افطاری با استفاده از کمک‌های مردم و همچنین نیت واقفان خیراندیش برپا می‌شود، اظهار کرد: افطاری ساده شامل خرما، شیر، سبزی، نان و پنیر است، ضمن این که در طول هفته نیز دو یا سه مرتبه وعده‌ غذای گرم ‌میان زائران و روزه‌داران توزیع می‌شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار