کد خبر: 955081
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۷
سرپرست معاونت نظارت و پایش محیط زیست اصفهان:
سرپرست معاونت نظارت و پایش محیط زیست اصفهان گفت: با توجه به بارش‌های فصلی مناسب، از فروردین ماه برخی پرندگان مهاجر مانند فلامینگو پس از حدود دو سال بار دیگر مهمان تالاب گاوخونی شدند.

حسین اکبری اظهار داشت: با توجه به بارش‌های فصلی مناسب فروردین امسال برخی پرندگان مهاجر مانند فلامینگو پس از حدود دو سال بار دیگر مهمان تالاب گاوخونی شدند.

وی افزود: تالاب گاوخونی موقعیت خاصی در مرکز کشور دارد بدین معنا که در مسیر مهاجرت پرندگان مهاجر آبزی قرار دارد و بر این اساس برخی از این پرندگان مطابق سوابق مهاجرت از اواخر اسفند تا اوایل فروردین ماه در طول مسیر در کناره‌های این تالاب فرود آمدند.

سرپرست معاونت نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان بیان داشت: بر این اساس اکنون شاهد حضور گونه‌هایی ماند فلامینگو و دیگر پرندگان کنار آبزی مانند غاز، اردک، پرستوهای دریایی، پلیکان، باتلان و کِشیم در جوار تالاب گاوخونی هستیم.

وی ادامه داد: بارش‌های اخیر موجب شد تا حدود ۱۰ درصد از تالاب گاوخونی آبگیری شود و بخشی از پوشش گیاهی تالاب نیز بار دیگر پس از مدت‌ها احیا شود.

اکبری در ارتباط با تأمین حق آبه محیط زیستی تالاب گاوخونی تاکید کرد: با توجه به اینکه امسال سال آبی خوبی داشته‌ایم و در سرشاخه‌های زاینده رود نیز بارندگی‌های خوبی انجام شده است امیدواریم حق آبه‌های زیست محیطی تالاب تأمین شود و در این زمینه پیگیر نیز هستیم.

وی با بیان اینکه بارش‌ها و سیلاب‌های فروردین ماه موجب افزایش دبی تالاب تا ۱۰ تا ۱۵ متر مکعب بر ثانیه شد، گفت: دبی کنونی تالاب گاوخونی ۲۵۰ لیتر بر ثانیه است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار