کد خبر: 954895
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۰:۴۴
مسی می‌تواند والورده را نجات دهد؟
هنوز هم از حمایت بزرگان رختکن بارسا برخوردار است، درست مثل روزی که به پشتوانه مسی و البته سکو‌ها قراردادش را تمدید کرد، اما پس از فاجعه آنفیلد، سکوتی سرد بارسا را در خود فرو برده است. سکوتی سرد و تلخ که می‌تواند به معنای پایان دوران والورده روی نیمکت کاتالان‌ها باشد، مگر آنکه باز هم مسی وارد بازی شود.
دنيا حيدری
سرویس ورزشی جوان آنلاین: والورده خود نیز خیلی پیشتر پیش‌بینی چنین روز‌هایی را کرده بود. او قبل از تمدید قراردادش گفته بود که اینجا بارساست و همان‌هایی که امروز بعد از برد‌ها در حمایت، نامت را روی سکو‌ها فریاد می‌زنند، فردا و بعد از یک باخت متن فریادهایشان تغییر خواهد کرد و خواهان برکناری‌ات می‌شوند و این سکوت سنگین بدون شک می‌تواند به معنای درست از آب درآمدن پیش‌بینی والورده باشد. البته آینده او به بعد از فینال کوپادل ری موکول شده، اما شاید حتی قهرمانی در این جام هم نتواند کمک زیادی برای ادامه حضور این مربی روی نیمکت بارسا و کمرنگ کردن فاجعه آنفیلد کند.

من خوبم و احساس قدرت می‌کنم!
بارسا یک فینال دیگر را باید از خانه به تماشا بنشیند. فینالی که باز هم مسی نتوانست چاره‌ای برای حضور در آن بیندیشد. شکست ۷ بر صفر در مجموع دو دیدار با بایرن در سال ۲۰۱۳، باخت ۳ بر صفر مقابل بانوی پیر در سال ۲۰۱۷، شکست تحقیرآمیز سال گذشته برابر رم و حالا هم تحقیر در آنفیلد یک‌بار دیگر بارسا را از حضور در لیگ قهرمانان اروپا محروم کرد. با وجود این والورده گویا قصدی برای کنار رفتن از روی نیمکت آبی‌واناری‌ها ندارد و تأکید می‌کند که حالش خوب است: «قدرت آن را دارم که به عنوان سرمربی بارسلونا به هدایت این تیم ادامه دهم. من احساس قدرت می‌کنم و حالم خوب است و می‌خواهم قدم بعدی را بردارم. آدمی نیستم که خودم را پشت دیگران پنهان کنم. احساس می‌کنم در فیلم فرار بزرگ زندگی می‌کنم، دستگیرم کرده‌اند و به سلول انفرادی انداخته شده‌ام، آن‌هم در حالی که فردا قرار است در بازی بزرگ مقابل نازی‌ها به میدان بروم.»

استعفا نمی‌دهم!
اگرچه سرمربی کاتالان‌ها همچنان به حمایت مسی برای ادامه حضورش روی نیمکت بارسا امیدوار است، اما سعی می‌کند اینطور نشان دهد که این اعتمادبه‌نفس را از حمایت و پشتیبانی مسئولان باشگاه است که دارد: «با رئیس باشگاه صحبت کردم. او مثل همیشه کاری می‌کند که بعد از صحبت با او احساس می‌کنم از من حمایت می‌شود. بعد از ضربه‌ای به آن سنگینی همه چیز تغییر می‌کند. در فوتبال وقتی از این اتفاق‌ها می‌افتد همه در لحظات اول دلشان می‌خواهد تیم را کلاً از بین ببرند و از نو بسازند، ولی بارتومئو گفت که حمایت کاملش را از من دریغ نخواهد کرد.» البته بسیاری انتظار داشتند که والورده در پی این فاجعه خودش چمدان‌هایش را ببندد و از بارسا برود، اما او تأکید می‌کند که استعفا نمی‌دهد: «ناراحتم. همه ما ناراحتیم و این را انکار نمی‌کنم. ما نسبت به خودمان و هوادارانمان مسئولیم. اینکه تیم در یک بازی حذفی ببازد اشکالی ندارد. مهم چگونه باختن است، ولی گزینه دیگری به جز نگاه به آینده وجود ندارد. فشاری که روی ماست خیلی سنگین است، چون هنوز از آن شکست دور نشده‌ایم. ما یک بر صفر نباختیم، ۴ بر صفر باختیم و چنین شکستی برای باشگاهی مثل بارسلونا اهمیت دارد. با این حال شک ندارم که این تیم می‌تواند مردم را دوباره به هیجان بیاورد. قصدی برای استعفا و ترک بارسا ندارم.»

لیست سیاه ستاره
هضم حذف ناباورانه از لیگ قهرمانان اروپا برای مسی سخت‌تر از دیگر نفرات تیم است. ستاره آبی‌واناری‌ها پیش از آغاز این فصل از رقابت‌های لیگ قهرمانان به هواداران بارسا قول داده بود با کسب جام این فصل به آقایی رئال در اروپا خاتمه دهد. او با درخشش در نیوکمپ هم تیمش را یک گام دیگر به عملی کردن این قول نزدیک کرد، اما برخلاف انتظار نتوانست بارسا را به سلامت از آنفیلد بیرون بیاورد و حالا گفته می‌شود که برخی ستاره‌های این تیم باید تاوان این ناکامی را پس بدهند. گفته می‌شود فیلیپ کوتینیو ستاره ۲۶ ساله و برزیلی بارسا که زمستان سال قبل به عنوان گران‌ترین خرید بارسا از لیورپول به جمع آبی‌واناری‌ها اضافه شد، ایوان راکیتیچ هافبک ۳۱ ساله و کرواتی که در ماه‌های اخیر عملکرد پرفراز و نشیبی داشته و ساموئل اومتیتی بازیکنانی هستند که از نگاه مسی به درد بارسلونا نمی‌خورند و با قرار گرفتن در لیست سیاه این ستاره باید چمدان‌های خود را برای ترک بارسا ببندند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار