کد خبر: 954858
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۴
فلاحت‌پیشه: جنگ نخواهد شد، چون راهبرد امریکا جنگ نیست
سرويس سياسی جوان آنلاين: رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به اینکه اعتقاد داریم جنگ نخواهد شد، چون امریکایی‌ها راهبردشان جنگ نیست، گفت: هیچ وقت فردی با ترامپ تماس نخواهد گرفت.
به گزارش فارس، حشمت‌الله فلاحت‌پیشه رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در حاشیه نشست علنی دیروز پارلمان در جمع خبرنگاران گفت: امروز (دیروز) جلسه غیرعلنی قوه مقننه با حضور فرمانده سپاه پاسداران برگزار و بحث‌های جدی مطرح شد.

نماینده مردم اسلام آباد غرب در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: واقعیتی وجود دارد مبنی بر اینکه ۲۸ سال راهبرد جمهوری اسلامی ایران، خرید‌های تسلیحاتی، مهندسی معکوس و تولیدات کاملاً بومی و غیرقابل دسترسی و پیش‌بینی ایران در قالب راهبرد مقابله‌به‌مثل و دفاع در برابر امریکا تعریف شده است، به عبارتی در طول این مدت دشمنی امریکا را تشخیص داده و در قبال آن به آمادگی دفاعی رسیده‌ایم.

وی افزود: اعتقاد داریم هیچ‌گاه جنگ نخواهد شد، چون امریکایی‌ها می‌دانند امکان جنگ با ایران را ندارند، به هر حال ایران امکان اینکه از فاصله ۲ هزار کیلومتری هدف‌های خود را در قالب سیاست دفاعی مورد هدف قرار دهد، دارد ولی اگر ناو‌های امریکایی بخواهند اقدامی را صورت بدهند، حداکثر فاصله‌ای که با ایران خواهند داشت ۵۰۰ کیلومتر است، لذا خودشان می‌دانند در هیچ جنگی تا این حد گرفتار فضای جنگی توأم با شکست نخواهند شد.
فلاحت‌پیشه ادامه داد: امریکایی‌ها راهبردشان جنگ نیست، لذا اعتقاد داریم جنگ نخواهد شد. امریکایی‌ها اکنون درصدد جنگ روانی هستند، لذا سعی می‌کنند این موضوع را با تحریم‌ها و فشار‌های اقتصادی همراه کنند، از این رو دولت باید به وظایف خود در قبال موضوعاتی که شکل گرفته، عمل کند.
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اعتقاد داریم بخش اعظم مشکلات اقتصادی مردم ناشی از تحریم‌ها نیست بلکه ناشی از ضعف‌های نظارتی و تلاش نامناسب دولت برای رفع مشکلات است.

فلاحت پیشه افزود: در زمینه دفاعی، آمادگی کامل وجود دارد، لذا پایان تحولات شکل گرفته جنگ نخواهد بود.
این نماینده مردم در مجلس دهم با اشاره به اینکه هیچ وقت فردی با ترامپ تماس نخواهد گرفت، اظهار کرد: در آینده امریکایی‌ها مجبور خواهند شد جدی‌تر موضوع مذاکره با ایرانیان را مطرح کنند. حتماً خودشان خواهند دید موضوع ایران با هر کشوری مانند کره‌شمالی متفاوت خواهد بود.

وی با اشاره به جلسه کمیسیون متبوعش با وزیر امور خارجه افزود: در تمام جلسات کمیسیون از ابتدای سال جاری بیش از نیمی از وقت را به مسائل مرتبط با شرایط اخیر خصوصاً مقابله‌به‌مثل در مقابل رفتار‌های امریکا اختصاص داده‌ایم. این موضوع در قالب طرح‌ها و سیاست‌ها بررسی شده است، لذا بخشی از حضور وزیر امور خارجه در کمیسیون مربوط به بررسی موضوع مذکور و نیمی دیگر مربوط به پاسخ به سؤالات نمایندگان خواهد بود.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: اعتقاد دارم ترامپ نیز در شرایط روانی شکل گرفته، خودش هم گرفتار شده است؛ واقعیت این است که امریکایی‌ها آخرین برگ‌های خود را هزینه کرده‌اند، اما ایرانی‌ها هنوز برگ‌های خود را رو نکرده‌اند، به طوری که بخشی از برگ‌های تحریمی امریکایی‌ها مثل تحریم‌های اخیر، تحریم‌های تکرار بود که بار‌ها تکرار شده و صرفاً برای فشار بر ایران مطرح می‌شود.
فلاحت پیشه در این راستا افزود: جمهوری اسلامی ایران بنایی بر تصاعد و گسترش بحران ندارد و اعتقاد داریم در آینده امریکایی‌ها هستند که موضعشان تضعیف خواهد شد.

نماینده مردم اسلام آباد غرب در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: مذاکره با امریکا شرایط خاصی دارد، ایران بعد از انقلاب اسلامی یک بار به طور جدی وارد مذاکره بر سر برجام شد و بر این اساس مقرر شد نتیجه مذاکرات برد – برد باشد، اما این امر محقق نشد.
وی تصریح کرد: اعتقاد دارم ایرانی‌ها وارد مذاکره نمی‌شوند که نتیجه آن برد- باخت باشد. امریکایی‌ها با مقدماتی که ایجاد کرده‌اند نشان می‌دهند سیاستشان فعلاً مذاکره نیست و اگر شرایطی هم برای مذاکره ایجاد شود، امریکایی‌ها باید از بخشی از سیاست‌های‌شان عقب‌نشینی کنند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار