کد خبر: 954780
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۷
هفته بیست و نهم لیگ برتر فوتبال در حالی دیشب با انجام ۸ بازی به طور همزمان برگزار شد که تکلیف قهرمانی بازهم مشخص نشد و جام قهرمانی به ایستگاه آخر رسید.
سرویس ورزشی جوان آنلاین – وحید صابری: دیشب در ادامه همین رقابت‌ها، پرسپولیس در خانه برابر ماشین سازی در حالی متوقف شد که با توجه به تساوی سپاهان، می‌توانست با یک برد، قهرمانی زودهنگام را پیش روی هواداران جشن بگیرد. در دیگر دیدار‌ها استقلال در آبادان در دیدار مقابل صنعت نفت به تساوی بدون گل رسید. دیدار پدیده و سپاهان هم با تساوی یک بر یک به پایان رسید تا شاگردان قلعه نویی ۵۵ امتیازی شوند و در ۳ امتیازی پرسپولیس ۵۸ امتیازی قرار بگیرند. در یکی از بازی‌های پرگل، ذوب آهن توانست با سه گل فولاد خوزستان را از پیش رو بردارد. تراکتورسازی هم برابر پارس جنوبی متوقف شد. استقلال خوزستان هم در حالی که میزبان بود دو بر یک از حریف خود سایپا شکست خورد. تیم سپیدرود مقابل نساجی در حالی شکست خورد که نفت مسجد سلیمان هم برابر پیکان نتیجه را واگذار کرد تا تکلیف دومین تیم سقوط کننده به لیگ دسته اول در هفته پایانی مشخص شود.
جام قهرمانی به ایستگاه آخر رسید
پرسپولیس یک – ماشین سازی یک
در مهمترین بازی دیشب که می‌توانست تکلیف قهرمانی مشخص شود پرسپولیس با ارائه یک بازی ضعیف و دور ازانتظار توانست با پنالتی گل تساوی را بزند تا تلکیف قهرمانی به هفته آخر کشیده شود. در این بازی ماشین سازی در نیمه اول با اشتباه مسلم کاپیتان خود حسینی به گل رسید. در این بازی هر چه ماشین بازی یک تیم منجسم و با برنامه انجام داد، اما پرسپولیس بی هدف و احساسی سعی در زدن گل بود که نهایتا در نیمه دوم توانست گل تساوی را از روی نقطه پنالتی توسط بهترین گلزن خود، علیپور به ثمر برساند. درحال حاضر پرسپولیس با ۵۸ امتیاز در صور جدول قرار دارد و در بازی هفته آخر برابر پارس جنوبی اگر فقط یک امتیاز هم کسب کند برای سومین سال پیاپی قهرمان لیگ برتر خواهد شد.

تراکتورسازی یک – پارس جنوبی یک
در دیگر بازی‌ها تراکتورسازی در ادامه نتایج نه چندان خوبش مقابل پارس جنوبی با حساب یک بر یک متوقف شد. ایمان سلیمی (۲۲) برای تراکتورسازی و روح الله سیفی‌اللهی (۷۸ پنالتی) برای پارس جنوبی گل زدند.

ذوب آهن ۳ – فولاد خوزستان یک
شاگردان علیرضا منصوریان که یکی از بهترین تیم‌های نیم فصل دوم بودند، توانستند با نتیجه ۳ بر یک مهمانش فولاد را شکست دهند و به رده ششم جدول صعود کنند. ذوب آهن که نیم فصل دوم تیم کاملا متحول شده‌ای است در لیگ قهرمانان آسیا هم توانست با اقتدار به مرحله بعد صعود کند. امیر ارسلان مطهری (۱۵ و ۴۷) و رضا حبیب‌زاده (۳۸) برای ذوب آهن و لوسیانو پریرا (۱+۹۰) برای فولاد موفق به گل زدن شدند.
جام قهرمانی به ایستگاه آخر رسید
سپیدرود یک – نساجی ۳
دست نشان و تیمش شب گذشته در مقابل تماشاگران در حالی تن به شکست سنگین داد که خوشبین‌ترین طرفدار این تیم هم تصور نمی‌کرد سرخپوشان گیلان در این بازی بازنده باشند. تیمی که تراکتورسازی را با ۳ گل شکست داده بود در خانه در بدترین شرایط شکست خورد تا سرنوشت بقای این تیم به روز آخر بکشد. در این بازی در یک صحنه تماشاگران تیم فوتبال سپیدرود که از دیده نشدن پنالتی تیم شان توسط داور ناراحت بودند، به شدت علیه وی شعار دادند و همچنین چندین صندلی را شکسته و به داخل زمین پرتاب کردند. مازیار ربیعی فرد، مربی سپیدرود هم بعد از دیده نشدن پنالتی تیمش به شدت به داور اعتراض کرد که بعد از این صحنه از بازی اخراج شد. هواداران سپیدرود بعد از گل دوم نساجی کم کم ورزشگاه را ترک کردند.. آشوری (۷۳) و جعفری (۷۶ و ۸۶) برای نساجی و محمد بلبلی (۱+۹۰) برای سپیدرود گل زدند. میثم تهدیست، محمد بلبلی و محمدرضا مهدوی از سپیدرود و مهرداد عبدی، علی شجاعی، حامد لک، فرشاد فرجی و احمد عبدالله‌زاده از نساجی کارت زرد دریافت کردند.

پیکان یک – نفت مسجد سلیمان صفر
دو تیم پیکان و نفت نیز در ورزشگاه شهدای شهر به مصاف هم رفتند که شاگردان حسین فرکی در واپسین دقایق تیم در خطر سقوط نفت را شکست داد. سعید واسعی (۸۹) برای شاگردان فرکی گل زدند. ماهان رحمانی از پیکان و میلاد خدایی از نفت مسجدسلیمان کارت زرد دریافت کردند.

استقلال خوزستان یک – سایپا ۲
تیم سقوط کرده استقلال در خوزستان با حساب ۲ بر یک مغلوب تیم بی‌انگیزه سایپا شد تا ابراهیم صادقی نخستین پیروزی به عنوان سرمربی را تجربه کند. مصطفی کیانی بازیکن استقلال خوزستان با قیچی برگردونی که زد بی شک یکی از زیباترین گل‌های فصل را به ثمر رسانده است. امیرحسین حسین‌زاده (۱۸) و رضا جعفری (۳۸) برای سایپا زدند.

صنعت نفت آبادان صفر – استقلال صفر
از دیگر دیدار‌های جنجالی دیشب که در آبادان برگزار شد. این بازی که با قضاوت محمدرضا اکبریان آغاز شد با حواشی زیادی به پایان رسید. مهمترین صحنه بازی دقیقه ۶۶ اتفاق افتاد. جایی که کمک داور گل استقلال را مردود اعلام کرد و حواشی زیادی بوجود آمد. دراین صحنه فرهاد مجیدی به خاطر اعتراض شدید به داور از بازی اخراج شد. در این بازی حسین ساکی، رضا جبیره و محمد قریشی از صنعت نفت و آرمین سهرابیان، پژمان منتظری، روزبه چشمی و مرتضی تبریزی از استقلال از داور کارت زرد دریافت کردند.
جام قهرمانی به ایستگاه آخر رسید
پدیده یک – سپاهان یک
اما یکی دیگر از حساس‌ترین دیدار‌ها در مشهد برگزار شد. حدود ۲۳ هزار نفر هوادار پدیده به ورزشگاه امام رضا مشهد آمده بودند. قضاوت بازی بر عهده علیرضا فغانی بود. اولین گل بازی و اولین گل هفته دقیقه ۳ توسط قاسمی نژاد از روی نقطه پنالتی برای پدیده به ثمر رسید. در ادامه در دقیقه ۵۲سپاهان توسط علی قربانی توانست با ضربه سر ارسالی نقطه کرنر گل تساوی تیمش را به ثمر برساند و نتیجه بازی را یک بر یک کند. با این تساوی کماکان رقابت برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا داغ ماند. در این بازی یوسف بهزادی و محمد آقاجانپور از پدیده و کی‌روش استنلی، سیاوش یزدانی و سجاد شهباززاده از سپاهان از فغانی کارت زرد دریافت کردند.

برنامه دیدار‌های هفته آخر- پنجشنبه، ۲۶ اردیبهشت‌ماه

استقلال - سپیدرود رشت، ورزشگاه آزادی
ماشین‌سازی تبریز - پدیده شهرخودرو، ورزشگاه بنیان دیزل تبریز
سایپا - صنعت نفت آبادان، ورزشگاه شهدای شهر قدس
نفت مسجدسلیمان - ذوب‌آهن اصفهان، ورزشگاه شهید بهنام محمدی مسجدسلیمان
سپاهان اصفهان - استقلال خوزستان، ورزشگاه نقش جهان اصفهان
نساجی مازندران - پیکان، ورزشگاه وطنی قائمشهر
فولاد خوزستان - تراکتورسازی تبریز، ورزشگاه شهدای فولاد خوزستان
پارس جنوبی جم - پرسپولیس، ورزشگاه تختی شهر جم
شرایط جدول به گونه‌ای است که پرسپولیس با یک تساوی می‌تواند قهرمان شود.

جدول رده بندی لیگ برتر تا پایان هفته بیست و نهم لیگ برتر:
۱ - پرسپولیس ۵۸ امتیاز
۲ – سپاهان ۵۵ امتیاز
۳ – استقلال ۵۴ امتیاز
۴ – پدیده ۵۳ امتیاز
۵ – تراکتورسازی ۵۱ امتیاز
۶ – ذوب آهن ۳۹ امتیاز
۷ – سایپا ۳۸ امتیاز
۸ – فولاد خوزستان ۳۷ امتیاز
۹ – پیکان ۳۵ امتیاز
۱۰ – صنعت نفت آبادان ۳۴ امتیاز
۱۱ – نساجی ۳۳ امتیاز
۱۲ – پارس جنوبی ۳۰ امتیاز
۱۳ – ماشین سازی ۲۹ امتیاز
۱۴ – نفت مسجد سلیمان ۲۲ امتیاز
۱۵ – سپیدرود ۲۱ امتیاز
۱۶ – استقلال خوزستان ۱۲ امتیاز
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار