کد خبر: 954700
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۵
کارشناس مسائل سیاسی:
سرویس سیاسی جوان آنلاین: کارشناس مسائل سیاسی گفت: قرار دادن مهلت ۶۰ روزه برای اروپایی‌ها زیاد است و مردم و مسئولان بدانند که به هیچ وجه نمی‌توانند برای حل مشکلات روی برجام حساب کنند و امروز قطع امید از برجام بیش از هر مسئله دیگری ضرورت دارد.
حمید رضا ترقی کارشناس مسائل سیاسی در گفت‌وگو با راه آرمان با اشاره به واکنش شورای امنیت ملی در رابطه با بد عهدی امریکا و اروپا در زمینه برجام گفت: اگر چه این اقدام دیرهنگام است، اما اولین گامی است که شورای نظارت بر برجام آن را دنبال کرده است. وی ادامه داد: بنا به تصمیم شورای امنیت ملی با انجام این کار ایران لغو برخی از تعهدات در رابطه با برجام را آغاز می‌کند تا اثبات شود که در چارچوب برجام و NPT همچنان طبق قرارداد خود با دیگر کشور‌های ۱+۵ عمل می‌کند و درصدد جبران خسارت‌هایی است که بر ایران وارد شد. عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی با اشاره به اظهارات رئیس‌جمهور مبنی بر آنکه اجازه نخواهند داد قرارداد برد- برد به برد- باخت تبدیل شود، تصریح کرد: اصل این اقدام بیشتر جنبه اجرای بخش‌هایی از برجام را در بر می‌گیرد که اگر طرفین به تعهدات خود عمل نکنند، می‌توانند از برخی تعهدات خارج شوند. ترقی ابراز کرد: یقیناً اگر این کار زودتر و در زمان خود انجام داده می‌شد، شاید ما شاهد عقب‌نشینی ۱+۵ از بدعهدی‌هایشان بودیم، اما امروز با توجه به فشار‌هایی که به ایران وارد شده و حسن ظن‌هایی که دولت نسبت به اروپایی‌ها و غربی داشته است قدری به نظر می‌رسد دیرهنگام است و هزینه این اقدام دیرهنگام را مردم پرداخت می‌کنند.
این کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه تصور نمی‌کنم اروپا و امریکا حاضر به جبران اشتباهات‌شان باشند، عنوان کرد: قرار دادن مهلت ۶۰ روزه برای آنان زیاد است و دولت باید اقدام خود را بلافاصله در سالگرد لغو برجام انجام دهد.
وی افزود: امریکا و اروپا باید به دنبال ما در برجام بدوند نه اینکه ما به دنبال آن‌ها باشیم، لذا با توجه به پیش‌بینی‌های لازمی که صورت گرفته است معتقدم ضرورتی به دادن مهلت به آنان نیست و جمهوری اسلامی ایران نه تنها می‌تواند بخشی از اقداماتی را که بر اساس حسن نیت قبول کرده است اجرا کند بلکه تمامی آن‌ها را می‌تواند به طور کامل لغو کند. ترقی تأکید کرد: مردم و مسئولان بدانند که به هیچ وجه نمی‌توانند برای حل مشکلات روی برجام حساب کنند و امروز قطع امید از برجام بیش از هر مسئله دیگری ضرورت دارد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار