سرویس ایران جوان آنلاین: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال وبختیاری از معرفی و عرضه نمد شهرکرد به نقاط مختلف کشور و دنیا خبرداد.
مهرداد جوادی در نخستین نشست هماهنگی راهاندازی دبیرخانه شهرکرد شهر ملی نمد، با اشاره به معرفی و عرضه نمد شهرکرد به نقاط مختلف کشور و دنیا گفت: معرفی شهرکرد با نماد نمد و توجه به کوی نمدمالان این شهر باید مورد توجه قرار گیرد. وی افزود: البته این موضوع در سالهای اخیر مورد غفلت قرار گرفته و به علت چرخه اقتصادی ضعیف جوانان از ادامه فعالیت در این هنرصنعت خودداری کردهاند. جوادی تصریح کرد: تلاش برای پیوستن لکههای فرهنگی شهرکرد در محلات هدف براساس طرح جامع و تفضیلی شهرداری میتواند در رونق نمدمالی تأثیرگذار باشد، همچنین برای تسریع در روند احیای این مهم میتوان از طرح بازآفرینی شهری بهرهگیری کرد. وی بیان کرد: با راهاندازی گذر صنایع دستی شهرکرد از میدان فردوسی تا میدان ابوعلیسینا این شهر میتوان تولیدات هنر صنعتهای مختلف استان را در آن عرضه کرد. جوادی تأکید کرد: چهارمحال و بختیاری ظرفیتهای تولیدی دیگری مانند گز بلداجی دارد که به برند تبدیل شدهاند، در این راستا ضرورت دارد تا نسبت به معرفی و عرضه این محصولات تولیدی مهم به گردشگران و مسافران داخلی و خارجی ورودی به چهارمحال و بختیاری برنامهریزی و اقدام شود. در ادامه معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری گفت: تشکیل دبیرخانه شهرکرد شهر ملی نمد در رسیدن به اهداف مورد نظر برای تبدیل این شهر به عنوان شهر جهانی نمد تأثیر دارد. وی بیان کرد: مسئولان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان به دنبال صنعتی شدن ۱۰۰ درصدی صنایع دستی نیستند و از طرفی ایجاد نوآوری و خلاقیت در تولیدات محصولات صنایع دستی مورد تأکید مسئولان اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری است.