کد خبر: 954607
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۰:۳۵
پایان سلطه اسپانیا بر فوتبال اروپا
کمتر کسی تصورش را داشت. کمتر کسی فکر می‌کرد که در حضور قدرت‌هایی، چون بارسا، یوونتوس، پاری‌سن‌ژرمن و حتی رئال‌مادرید افت کرده، این فصل انگلیسی‌ها اینگونه در فوتبال اروپا تاخت و تاز کنند. جزیره‌نشینان، اما توانستند به سلطه دیگران به خصوص اسپانیایی‌ها بر فوتبال اروپا پایان دهند. طی فصل‌های گذشته همواره یک تیم اسپانیایی در فینال‌ها حضور داشت و دوره قبل هم سوپرجام را رئال و اتلتیکو برگزار کردند، اما حالا همه چیز به انگلستان ختم می‌شود و این یعنی جزیره‌نشینان دوباره بر فوتبال اروپا چیره شده‌اند.
فريدون حسن
سرویس ورزشی جوان آنلاین: چهار تیم انگلیسی دو بازی فینال رقابت‌های فوتبال اروپا را برگزار می‌کنند تا این رؤیا به حقیقت تبدیل شود. حضور لیورپول و تاتنهام در فینال لیگ قهرمانان و مصاف آرسنال و چلسی در فینال لیگ اروپا حکایت از بازگشت قدرتمند انگلیسی‌ها به سطح اول فوتبال قاره سبز و حتی جهان دارد. از یاد نبریم که تیم ملی انگلیس نیز همین حالا در مرحله نیمه‌نهایی لیگ ملت‌های اروپا حضور دارد و می‌تواند با قهرمانی در این مسابقات پازل موفقیت سه‌شیر‌ها را در اروپا تکمیل کند و برای رقبای جهانی خط و نشان بکشد.
به این ترتیب فصل فوتبالی ۲۰۱۹- ۲۰۱۸ برای انگلیسی‌ها به بهترین شکل ممکن به پایان می‌رسد، چراکه علاوه بر دو جام لیگ قهرمانان و لیگ اروپا، سوپرجام نیز به انگلستان می‌رود تا تمام افتخارات را جزیره‌نشینان درو کنند. انگلیسی‌ها در حالی این موفقیت‌ها را رقم زده‌اند که پیش از این تنها دو کشور موفق به انجام این کار شده بودند.
میستر چیپ، کارشناس اسپانیایی فوتبال اروپا می‌گوید: «هرگز فینال صددرصد انگلیسی برگزار نشده بود. بر این اساس برنده سوپرجام اروپا هم یک تیم انگلیسی خواهد بود. در طول تاریخ تنها دو کشور توانسته بودند این کار را انجام دهند. در فصل ۱۹۶۱-۱۹۶۲ تیم‌های اتلتیکومادرید، بارسلونا، رئال‌مادرید و والنسیا به فینال لیگ‌های اروپایی صعود کردند. در سال ۹۰ هم فیورنتینا، میلان، یوونتوس و سمپدوریا با رسیدن به فینال سال درخشان فوتبال ایتالیا را رقم زدند.»

بازگشت‌های باور نکردنی
وقتی لیورپول با یک بازگشت رؤیایی بارسای مدعی را کنار زد، می‌شد تصور بازگشت شکوهمند تاتنهام را هم داشت، اما وقتی مردان پوچتینو در آمستردام نیمه اول را ۲ بر صفر بازنده به رختکن رفتند، همه آژاکس را فینالیست و حریف لیورپول معرفی کردند، غافل از اینکه لوکاس مورای برزیلی در یک نیمه تبدیل به بزرگ‌ترین بازیکن اروپا شد و با هت‌تریک تاریخی خود تاتنهام را فینالیست کرد تا دومین کامبک انگلیسی‌ها رقم بخورد و آژاکس شگفتی‌ساز هم به سرنوشت بارسلون دچار شود.
مورا بعد از پیروزی ۳ بر ۲ در زمین آژاکس گفت: «بسیار خوشحالم که در این بازی درخشیدم. افتخار می‌کنم که بخشی از خانواده تاتنهام هستم. این بهترین بازی دوران فوتبالی من بود. کسی باور نمی‌کرد که ما بتوانیم چنین سناریویی را رقم بزنیم. غیرممکن است بتوانم حالتی را که در درون دارم، شرح دهم. برای پیروز شدن و صعود هر چیزی را که لازم بود به نمایش گذاشتیم. می‌خواهم از هم‌تیمی‌هایم تشکر کنم، آن‌ها برای من همچون یک خانواده هستند.»
لیگ اروپا هم انگلیسی شد
البته این پایان کار انگلیسی‌ها در فوتبال اروپا نبود و پنج‌شنبه شب در نیمه‌نهایی لیگ اروپا آن‌ها با چلسی و آرسنال پازل موفقیت‌های خود را کامل کردند و راهی فینال شدند. آرسنال به راحتی والنسیا را با نتیجه ۴ بر ۲ شکست داد و با مجموع پیروزی ۷ بر ۳ به دیدار نهایی راه یافت. اوبامیانگ در این بازی درخشید و هت‌تریک کرد.
در دیگر بازی نیمه‌نهایی چلسی به مصاف اینتراخت فرانکفورت رفت و تنها توانست نتیجه بازی رفت، یعنی تساوی یک بر یک را تکرار کند. دو تیم در وقت‌های اضافه گلی به ثمر نرساندند و برنده در ضربات پنالتی مشخص شد. در نهایت چلسی با درخشش کپا، دروازه‌بان اسپانیایی خود به فینال لیگ اروپا صعود کرد.
دروازه‌بان اسپانیایی چلسی که هنوز خاطره درگیری او با ساری، سرمربی تیم در یاد‌ها زنده است بعد از این درخشش گفت: «پنالتی‌ها به هر حال شانسی است. ما در آن فینال باختیم و امروز برنده شدیم. فوتبال همین است. ما مقابل یک تیم سخت و قوی بازی می‌کردیم و از اینکه پیروز شدیم خیلی خوشحال هستیم.  ماجرای ومبلی دیگر به تاریخ پیوسته و من از آن ماجرا درس گرفتم و از همه عذرخواهی کردم. امروز بازی دیگری بود و ما خوشحالیم که توانستیم در آن پیروز شویم و به فینال باکو راه پیدا کنیم.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار