کد خبر: 954597
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۹
بیش از ۱۰ میلیون نفر در امریکا با امضای چندین طومار خواستار استیضاح ترامپ شده‌اند، اقدامی که البته دو نماینده دموکرات، آن را صحنه‌گردانی می‌کنند. یک نظرسنجی جدید هم با تأیید اینکه امریکایی‌های خواهان استیضاح ترامپ به ۴۵ درصد افزایش یافته، نشان می‌دهد که زمینه‌های اجتماعی استیضاح فراهم است، هرچند همین نظرسنجی نشان‌دهنده دوقطبی شدن جامعه امریکا حول دولت ترامپ است.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: کمیته سنای امریکا جونیور ۴۱ ساله پسر بزرگ رئیس‌جمهور امریکا را برای سؤال درباره پرونده ادعای دخالت روسیه در انتخابات سال ۲۰۱۶ امریکا احضار کرد تا نشانه‌های رودر رو شدن دولت ترامپ با دموکرات‌ها بیش از هر موقع دیگری نمایان شود. این برای اولین بار در تاریخ امریکا است که کنگره از قدرت تحقیقات خود برای احضار حقوقی یکی از اعضای خانواده رئیس‌جمهور استفاده می‌کند. همزمان در نشانه‌ای دیگر از جدی شدن چالش میان دموکرات‌ها با کاخ سفید، یک کمیته مجلس نمایندگان به طرح توبیخ ویلیام بار، وزیر دادگستری به خاطر «سرپیچی» از کنگره رأی داد. تصمیم کم‌سابقه اعضای دموکرات کمیته قضایی پس از آن اتفاق افتاد که بار حاضر نشد نسخه سانسور نشده گزارش مربوط به تحقیقات روسیه را ارائه کند. تشدید رویارویی بین دو طرف، در شرایطی است که به نظر می‌رسد این تنش به سطوح پایین اجتماعی امریکا نیز کشیده شده است. نتایج نظرسنجی مشترک رویترز و مؤسسه افکارسنجی ایپسوس که به تازگی انجام شده، نشان می‌دهد طرفداران استیضاح ترامپ با ۵ درصد افزایش به ۴۵ درصد رسیده است. ۴۲درصد از پرسش شوندگان نیز گفتند که ترامپ نباید استیضاح شود و بقیه نیز اعلام کردند که نظری ندارند. نظرسنجی اخیر رویترز و ایپسوس نشان می‌دهد که دموکرات‌ها و مستقل‌ها حمایت بیشتری از استیضاح ترامپ می‌کنند. ظاهراً دموکرات‌ها قصد دارند از همین زمینه اجتماعی برای به چالش کشیدن ترامپ استفاده کنند. رشیده طلیب و ال گرین، دو عضو دموکرات مجلس نمایندگان امریکا و چند تن از نمایندگان انجمن‌ها و سازمان‌های غیردولتی حدود ۱۰ میلیون امریکایی را ترغیب به امضای طوماری کرده‌اند که در آن درخواست شروع روند استیضاح ترامپ مطرح شده است. رشیده طلیب و ال گرین، و چند تن از نمایندگان انجمن‌ها و سازمان‌های غیردولتی مثل MoveOn و Women's March روز پنج شنبه در برابر ساختمان کنگره و در کنار تابلوی بزرگی که روی آن نوشته شده بود «ترامپ باید برکنار شود»، یک کلید یواس‌بی ارائه کردند که در آن امضای افرادی که خواستار عزل ترامپ از مقام ریاست جمهوری هستند، جمع‌آوری شده است.

ال گرین گفت: «دلیلی که ما در اینجا حضور داریم ۱۰میلیون امضایی است که در دستان ماست.» رشیده طلیب نیز که از ماه‌ها پیش بر ضرورت برکناری دونالد ترامپ از قدرت تأکید می‌کند، گفت: «در این دوره به شدت تاریک که کشورمان در آن قرار گرفته است، به عقیده من زمان آن است که مبارزه کنیم.»

باب وودوارد: امریکا با بحران حکومتی روبه‌رو است

باب وودوارد، نویسنده و روزنامه‌نگار امریکایی و گزارشگر رسوایی واترگیت، در تازه‌ترین مصاحبه خود درباره وضعیت حاد و بحرانی که ترامپ با آن مواجه است سخن گفته و در گفت‌وگو با سی‌ان‌ان گفته که به اعتقاد او امریکا با «بحران حکومتداری» روبه‌روست و علت آن نیز دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور امریکا است. وی افزود: من فکر می‌کنم ما در وضعیتی گرفتار هستیم که گویی همه توپ‌ها در هوا هستند و شاید لرزان‌ترین دست‌ها در تاریخ ریاست جمهوری امریکا (دست‌های ترامپ) تلاش دارند این توپ‌ها را در هوا این دست و آن دست کنند؛ بنابراین فکر می‌کنم امریکا در شرایط کنونی با نوعی بحران حکومتی دست به گریبان است. وودوارد از مسائل مربوط به ایران، کره‌شمالی، جنگ تجاری با چین و موضوع مهاجرت، به عنوان برخی از مسائل فراوانی نام برد که عملکرد ترامپ به عنوان رئیس‌جمهور امریکا موجب بروز مشکلات در این زمینه‌ها شده است. وی که نویسنده کتاب «ترس در کاخ سفید» است، تصریح کرد: ما در وضعیتی حاد به سر می‌بریم. وودوارد افزود: دولت، درست کار نمی‌کند. در عین حال، وی از اینکه شرایط کنونی حاکم بر امریکا را «بحران قانون اساسی» توصیف کند، خودداری کرد. در عوض، وی گفت: کاخ سفید و کنگره، درگیر رویاروییِ قانون اساسی با یکدیگر هستند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار