کد خبر: 954451
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۰:۴۹
دو مرد فریبکار که برای فروش خودرو‌های سرقت شده در شهرستان جلفا به سارقی در تهران سفارش دزدی می‌دادند، بازداشت شدند.
سرویس جامعه جوان آنلاین: به گزارش خبرنگار ما، اواخر فروردین‌ماه مردی برای شماره‌گذاری خودروی پژو‌۴۰۵ به یکی از مراکز شماره گذاری در تهران مراجعه کرد. کارشناسان بعد از بررسی، اما متوجه شدند که شماره‌های روی خودرو تغییر پیدا کرده است، بنابراین پلیس را از ماجرا با خبر کردند. بررسی کارآگاهان اداره‌دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ نشان داد که خودروی مورد نظر مدتی قبل در شرق تهران سرقت شده‌است. صاحب خودرو، اما گفت: از سرقتی بودن آن خبر ندارد. وی توضیح داد: چند روز قبل این خودرو را از نمایشگاهی در شهرستان جلفا به قیمت روز خریدم و زمانی که قصد تعویض پلاک داشتم از سرقتی بودن آن با خبر شدم. وی ادامه داد: صاحبان نمایشگاه دو مرد به نام‌های رامین ۴۲‌ساله و سیامک ۴۵‌ساله هستند. با اطلاعاتی که وی در اختیار پلیس گذاشت کارآگاهان با بررسی بانک اطلاعات مجرمان سابقه دار متوجه شدند که رامین و سیامک از مجرمان سابقه‌دار در زمینه سندنمره کردن خودرو‌ها هستند. در سند نمره کردن مجرمان با خرید خودرو‌های تصادفی و اوراقی با قیمت بسیار ارزان، خودرویی مشابه خودروی تصادفی سرقت کرده و با استفاده از امکانات موجود در کارگاه‌های زیرزمینی‌شان مشخصات خودروی تصادفی را روی خودروی مسروقه حک می‌کنند. بعد هم با استفاده از سند و مدرک خودروی تصادفی به فروش خودروی مسروقه می‌پردازند.
در شاخه دیگری از تحقیقات مأموران پلیس برای بازداشت رامین و سیامک راهی شهرستان جلفا شدند، اما متوجه شدند که آن‌ها از مدتی قبل به نمایشگاه اجاره‌ای خود مراجعه نکرده‌اند. مأموران پلیس، اما مخفیگاه دو متهم را شناسایی و آن‌ها را بازداشت و در بازرسی از محل، دو خودروی سند نمره دیگر کشف کردند.
دو متهم در بازجویی‌ها اعتراف کردند که خودرو‌های مورد نظر را به سارقی ۳۸‌ساله به نام شاهرخ در تهران سفارش می‌دادند. بعد هم با سند نمره کردن، خودرو‌ها را در نمایشگاه‌شان در شهرستان جلفا به فروش می‌رساندند.
کارآگاهان پلیس بعد از بررسی سوابق شاهرخ متوجه شدند که او هم از مجرمان سابقه‌دار است که قبلاً دوبار توسط آن‌ها بازداشت شده و روانه زندان شده بود بنابراین او را در مخفیگاهش در شهر ری بازداشت کردند.
شاهرخ در تحقیقات اولیه به فروش پنج‌دستگاه خودروی پرشیا و ۴۰۵‌به رامین و سیامک اعتراف کرد.
شاهرخ گفت: رامین و سیامک، مدل، رنگ و نوع خودرو را برای سرقت به من سفارش می‌دادند. من هم خودرو‌های سفارشی را سرقت و به قیمت پایینی به آن‌ها می‌فروختم. رامین و سیامک سپس با تغییر در شماره‌گذاری خودرو‌ها آن را در نمایشگاه‌شان به فروش می‌رساندند.
سرهنگ کارآگاه شمس الدین میرزکی، معاون مبارزه با سرقت وسایط نقلیه پلیس آگاهی تهران بزرگ گفت: تحقیقات برای شناسایی جرائم بیشتر متهمان در اداره دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ در جریان است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار