کد خبر: 954178
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۸
مدیرعامل شرکت گاز کردستان:
مدیرعامل شرکت گاز کردستان گفت: جمعیت زیرپوشش گاز طبیعی در بخش شهری کردستان ۱۰۰ درصد و جمعیت روستایی ۸۷.۵ درصد است که در مجموع ۹۶۰۴ جمعیت استان از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند.

احمد فعله‌گری اظهار داشت: ۳۱ شهر کردستان از گازطبیعی برخوردار است و تنها شهر باقیمانده شهر چناره است که به علت قرار گرفتن در بستر سد امکان گازرسانی به آن مقدور نیست.

مدیرعامل شرکت گاز کردستان خاطرنشان کرد: در حال حاضر یک هزار و ۱۷۳ روستای از نعمت گاز برخوردار است.

وی افزود: یک هزار و 550 روستای استان کردستان قابلیت گازرسانی را دارند که برنامه‌ریزی شده تا پایان سال 99 تمامی روستاهای مد نظر از نعمت گاز طبیعی برخوردار شوند.

وی یادآور شد: جمعیت زیرپوشش گاز طبیعی در بخش شهری 100 درصد است و جمعیت روستایی ۸۷.۵ درصد است که در مجموع ۹۶۰۴ جمعیت استان از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند. 

فعله‌گری بیان داشت: برای سال  رونق تولید گازرسانی به 200 روستای جدید استان برنامه‌ریزی شده که تحقق این امر باعث می‌شود استان کردستان برای حفظ و صیانت از منابع طبیعی در ردیف استان‌های سبز قرار گیرد. 

فعله‌گری افزود: امسال همچنین گازرسانی به 215 واحد صنعتی با حجم جایگزینی گاز به جای 14 میلیون لیتر سوخت مایع بعنوان یک راهبرد اساسی در رونق تولید و در راستای مصوبات شورای اقتصاد از  برنامه‌های شرکت گاز استان کردستان است. 

فعله‌گری اظهار داشت: اجرای 750 کیلومتر شبکه‌گذاری و نصب 14 هزار علمک نیاز تحقق گازرسانی به ۲۰۰ روستا و ۲۱۵ واحد صنعتی استان است که با اتمام این پروژه ضریب نفوذ گاز در جمعیت روستایی به ۹۶.۴ درصد افزایش خواهد.

وی اضافه کرد: تا پایان سال 97 در استان 9 هزار و 591 کیلومتر شبکه‌گذاری انجام شده است. 

وی در ادامه سخنانش اظهار داشت: تعداد انشعابات نصب شده در استان کردستان تا پایان اسفندماه سال گذشته 264 هزار و 551  مورد بوده است. 

مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان تعداد کل مشترکین استان را 516 هزار و 605 نفر عنوان کرد که تعداد 386 هزار و 413 مشترک شهری و تعداد 130 هزار هزار و 192 مشترک روستایی است. 

وی در مورد میزان مصرف گاز طبیعی در استان کردستان اظهار داشت: در سال 97 مصرف ۳.۳ میلیارد مترمکعب گاز برای مصرف پیش‌بینی شده  بود که تا پایان اسفند ماه سال  گذشته این پیش‌بینی به تحقق پیوست و حدود 3 میلیارد مترمکعب گاز مصرف شد. 

میانگین مصرف روزانه در ماه‌های گرم سال با مصرف نیروگاه به حدود 7 میلیون مترمکعب در روز می‌رسد در حالیکه میانگین مصرف روزانه در ماه‌های سرد سال بدون احتساب مصرف روزانه نیروگاه به 10 الی 12 میلیون مترمکعب در روز می‌رسد. 

فعله‌گری در پایان سخنانش به وضعیت توپوگرافی کردستان اشاره کرد و افزود : وضعیت جفرافیایی و توپوگرافی این استان خاص و بسیار ویژه بوده که باعث می‌شود اجرای پروژه‌های گازرسانی با مشقت و سختی همراه باشد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر