کد خبر: 954174
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۵
نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی:
نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: شرایط امروز جامعه به هیچ وجه کشش و تحمل افزایش قیمت بنزین را ندارد چرا که این افزایش قیمت تاثیر مستقیم و شدیدی بر افزایش قیمت کالا‌های اساسی و مایحتاج مردم نیز خواهد گذاشت.

سیداحسن علوی با اشاره به برخی گمانه‌زنی‌ها پیرامون سهمیه‌بندی و یا افزایش قیمت بنزین اظهار داشت: هرگونه تغییر در روش عرضه بنزین، اعم از سهمیه‌بندی و یا افزایش قیمت بنزین باید به تصویب مجلس برسد در غیر اینصورت وجاهت قانونی ندارد.

وی افزود: هنوز در مجلس تصمیمی برای افزایش قیمت بنزین و یا سهمیه‌بندی آن گرفته نشده و قرار است در جلسه غیرعلنی که با حضور وزیر نفت و رییس سازمان برنامه و بودجه در صحن مجلس برگزار می‌شود در این‌باره صحبت شود.

وی با تأکید بر اینکه نمایندگان مجلس مخالف افزایش قیمت بنزین هستند، گفت: هرگونه تغییر قیمت و یا سهمیه‌بندی بنزین باید در شرایطی صورت گیرد که زیرساخت‌های اقتصادی آن فراهم شده باشد، اما در شرایط موجود که بخشی از مردم و اقشار کم‌درآمد جامعه قادر به تأمین مایحتاج اولیه زندگی‌شان نیستند، نباید قیمت بنزین افزایش یابد.

نماینده مردم شهرستان‌های سنندج، کامیاران و دیواندره در مجلس شورای اسلامی گفت: افزایش قیمت بنزین به صلاح نیست، چراکه این افزایش قیمت تاثیر مستقیم و شدیدی بر افزایش قیمت کالاهای اساسی و مایحتاج مردم نیز خواهد گذاشت و شرایط زندگی را سخت‌تر می‌کند.

وی با اشاره به تبعات افزایش قیمت بنزین تصریح کرد: مطمئنا این افزایش قیمت بنزین در این شرایط بحران اقتصادی منطقی و قابل قبول نیست.

علوی یادآور شد: افزایش قیمت بنزین می‌تواند تبعات جبران‌ناپذیری بر کاهش قدرت خرید مردم داشته باشد چرا که شرایط امروز جامعه به هیچ وجه کشش و تحمل این اقدامات را ندارد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر