کد خبر: 954152
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۱
در حالی که گوایدو و امریکا از احتمال گزینه نظامی در ونزوئلا حرف می‌زنند، مقامات این کشور از احتمال افزایش نظامیان روس در کاراکاس خبر دادند.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: «خورخه آرئاسا» روز دو شنبه در نشست خبری در مسکو اظهار داشت: ما نیاز به تعمیر و نگهداری تسلیحات و ادوات جنگی و تبادل اطلاعات نظامی و فنی داریم و این همکاری‌ها با روسیه از سال ۲۰۰۱ جریان دارد. وزیر خارجه ونزوئلا بر ادامه همکاری‌های کشورش با روسیه در عرصه‌های نظامی و تبادل اطلاعات تجسسی تأکید کرد. وزیر خارجه ونزوئلا همچنین گفت که تهران و کاراکاس مصمم به گسترش همکاری‌ها در عرصه‌های مختلف از جمله در حوزه فنی- نظامی هستند. وی با اشاره به جنگ‌افروزی امریکا ادامه داد: ما برای هر سناریویی آمادگی داریم، اما در وهله نخست بر دیپلماسی تکیه می‌کنیم.
در همین حال، خوان گوایدو، رئیس‌جمهور خودخوانده ونزوئلا تأکید کرد که در حال ارزیابی درخواست از امریکا برای مداخله نظامی در این کشور است. گوایدو در مصاحبه با شبکه خبری «بی‌بی‌سی»، در پاسخ به این سؤال که آیا از مداخله نظامی امریکا استقبال می‌کند، گفت: «من به‌عنوان رئیس پارلمان ملی تمامی گزینه‌ها را در صورت لزوم ارزیابی می‌کنم». گوایدو پیش‌تر در مصاحبه با روزنامه واشنگتن پست نیز احتمال مداخله نظامی امریکا در ونزوئلا را به فال نیک گرفته و گفته بود: «اینکه ما تمام گزینه‌ها را ارزیابی می‌کنیم، خبر خوبی برای ونزوئلا است. خوب است بدانیم متحدان قدرتمندی مانند امریکا نیز در حال ارزیابی این گزینه هستند. این به ما امکان می‌دهد در صورت نیاز به همکاری، آن را دریافت می‌کنیم». گوایدو، رئیس پارلمان ملی ونزوئلا، از ماه ژانویه سال جاری میلادی خود را رئیس‌جمهور نامید و با این اقدام وی، این کشور دچار آشفتگی سیاسی شد. ترامپ و برخی کشور‌های اروپایی بلافاصله از گوایدو اعلام حمایت کردند. گوایدو روز سه شنبه هفته گذشته مدعی شد «فاز نهایی» برای سرنگون کردن مادورو آغاز شده است. تلاش گوایدو برای کودتا علیه مادورو، روز‌های ۳۰ آوریل و اول می، «کاراکاس» را به هرج‌ومرج کشاند، اما درنهایت دولت قانونی این کشور توانست کنترل اوضاع را در دست بگیرد. همچنین مایک پمپئو، وزیر خارجه امریکا مدعی شد ایران، روسیه و کوبا مانع احیای دموکراسی در ونزوئلا هستند و خواستار خروج این کشور‌ها از ونزوئلا شد. او روز یک شنبه به شبکه‌ای‌بی‌سی گفت: «رئیس‌جمهور گفته است که روس‌ها باید خارج شوند... هدف خیلی روشن است: ما خواهان خروج ایرانی‌ها، خروج روسیه و خروج کوبایی‌ها هستیم. اگر قرار باشد دموکراسی در ونزوئلا احیا شود، این اتفاق باید بیفتد.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار