کد خبر: 953446
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۲
پوران درخشنده:
پوران درخشنده کارگردان نامی کشور بر نقش و رسالت هنرمندان در بیان درست و هنرمندانه سیاهی های آسیب های اجتماعی تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار جوان از سنندج، پوران درخشنده  فیلمساز و ناظر پروژه تولید فیلم‌های سینمایی 100 ثانیه‌ای با موضوع آسیب های اجتماعی  در نشست فیلمسازان سه استان لرستان، خوزستان و کردستان در سنندج آسیب‌های اجتماعی در جامعه را بسیار خطرناک عنوان کرد و توجه جدی به آگاهی سازی جامعه، ارائه راه حل و مقابله با آن را بسیار امری جدی و حیاتی دانست. 

وی گفت: نقش هنر و هنرمندان در این زمینه بسیار پراهمیت است و اکنون که مسئولین بادرک درست از این نقش هنرمندان را به یاری فراخوانده‌اند وظیفه ما هنرمندان تلاش در راستای بهره‌گیری از تمامی ظرفیت‌های هنری در بیان درست معضلات و مشکلات آسیب‌های اجتماعی، ارائه راه حل و برانگیختن جامعه در مبارزه با آن است.

کارگردان هیس دخترها فریاد نمی‌زنند افزود: ساخت فیلم 100 ثانیه‌ای با موضوع آسیب‌های اجتماعی که در آن هنرمند بتواند در کوتاه‌ترین زمان  پیام خود را به مخاطب منتقل نماید کاری بسیار سخت و پیچیده است که مستلزم پژوهش، انتخاب ساختاری مناسب که بتواند درد را ببیند، بیان نماید و در حالیکه پیام را به مخاطب منتقل می‌نماید، راهکار برخورد و مبارزه با آن نیز ارائه شود‌.

درخشنده با اشاره به اینکه آسیب‌های اجتماعی در درون خود سیاهی‌های بسیاری دارد تصریح کرد: آنچه که مهم است بیان درست و هنرمندانه به تصویر در آوردن این سیاهی  و هشدار به جامعه با ارائه راه حل که تمامی آن بر می‌شود به پژوهش دقیق و موشکافانه هنرمند نسبت به موضوع که باید به آن بسیار توجه شود‌.

وی در خصوص آسیب‌های اجتماعی گفت: این آسیب‌ها بر اساس هر استان و بر طبق پژوهش‌های صورت گرفته که توسط استانداری‌ها اعلام گردیده مشخص گردیده و هر هنرمند فیلمساز براساس اولویت‌های اعلام شده باید با بهره‌مندی از زبان و یا گویش محلی، فرهنگ و ویژگی‌های بومی استان خود با بهره‌مندی از تیمی کاملا حرفه‌ای به تولید طرح‌های تصویب شده بپردازد.

وی گفت: هدف این پروژه نگاه جشنواره این است بلکه به دنبال آنیم تا این آثار پس از ارائه بتواند ضمن معرفی درست آسیب در کاهش و رفع این معضل‌ها  به مردم و مسئولین کمک نماید. 

درخشنده در پایان تأکید کرد: تولید فیلم های 100 ثانیه‌ای در قالب فرم و محتوای کاملا سینمایی و حرفه‌ای اولویت کار است.

نشست یک روزه هنرمندان استان‌های کردستان، لرستان و خوزستان به منظور بررسی طرح‌های فیلمسازان این استان‌ها با هدف کاهش آسیب‌های اجتماعی در سنندج برگزار شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر